måndag 28 februari 2011

Häst-turné

Söndagen har varit inbokad sen en tid - jag och kompisen skulle upp till Norrtälje och titta på en häst som jag tyckt hon skulle kolla på. Jag har lovat att hjälpa till och kolla på hästar åt henne och så föll det sig så bra att jag trillade på en när jag var ute på förra massage-turnén som jag misstänkte skulle passa bra.

Vi rullade härifrån vid åttatiden och åkte förbi en kund på vägen upp. å v kom inte till Norrtälje förrän vid 15-tiden. Det blev riktigt bra för jag hade en häst att massera där så hon fick gott om tid att kolla och kela och provrida.
Min kund är en skön kille med attityd - han är inte riktigt stabil och pålitlig men han har blivit bättre och bättre och nu var han väldigt annorlunda mot tidigare. Han började med att sticka fram nosen och undersöka mig väldigt noga med läpparna. Som tur var slickade han mig inte i ansiktet men det var inte långt ifrån ;-) Och sen var han otroligt avspänd när jag jobbade med honom - det här var alltså en häst som stod på helspänn och slog ifrån sig så fort det blev jobbigt första gången jag träffade honom! Häftigt.
Nu visar han att han gillar både mig och massagen!

Det vore väldigt roligt om den här "farbrorn" kunde komma till start - vi brukar säga att han och Nisse ska ha ett "eget" lopp för farbröder som sprungit in under 10 000 då den här till och med är ett år äldre än Nisse :)

Hur det gick med hästanskaffandet då? Jag vet inte, men det får framtiden utvisa. Alla verkade gilla varann så vi får väl se?

Jag var trött som en zombie när jag kom hem och gjorde bara det nödvändigaste, duschade, fixade fakturor till måndagen (jag hade så klart lyckats boka in en bokning TILL som kontaktade mig under dagen). Jag har svårt att låta bli att jobba :)

Det blir en tuff vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar