söndag 6 februari 2011

Oooops...

I dag var det intressant att vakna - eller ja jag har inte sovit mängder av timmar direkt. Ibumetin mitt i natten. Tidigt i säng men ont och för lite sömn.  Men när jag skulle upp och koka kaffe insåg jag att jag inte kunde lyfta armen. Vilket begränsade uppstigandet rejält eftersom Terror parkerat mitt på bröstet på mig som han brukar på morgonen. Men med hjälp av den andra armen lyckades jag få den i läge så att det gick att resa sig upp. Lovande när man ska åka och träna, eller kanske inte?
Jag gick och rotade fram en gammal Voltaren-gel och smorde in mig och tvättade sen händerna 2 ggr, man vill ju inte sprida dopinglistade medel omkring sig men läget var så att jag inte hade något val.
Nästa problem var att kaffet var slut och jag glömt shoppa - det löstes med pulvervarianten, inte min favorit men nöden har ju ingen lag. Lite svagt och för kallt blev det också.

Bra start på dagen alltså, om man gillar att lida ;)

Sen visar det sig att Amatörföreningen lagt samtliga lördagsprovlopp på mina kursdagar :( Typiskt, det får bli att ta ledigt och köra en torsdag i stället.

Men en sak är märklig - i går när det var V75  på Mantorp så ösregnade det i vanlig ordning. i dag sken solen igen! Vilket jag tycker är HELT OK när jag ska träna häst.

Vi lastade nere vid stallet i dag :) Skönt att slippa släpa grejerna uppför backen även om vi oftast lastar bilen och sen bara drar upp vagnen. Jag tog Travhacket och inget annat till Nisse i dag och han var faktiskt riktigt fin i munnen. Pigg, visst men jag hade inga problem att hålla honom inte ens när mitt störningsobjekt snurrsladdade med fyrhjulig MC med plogblad :o Att aldrig den där ungen kan växa färdigt? Förr var det en 80-kubikare och en liten bana, nu sladdas det och gasas med annat. Det gör väl inte supermycket egentligen, men vägen man måste passera är hårt trafikerad och jag känner mig inte helt nöjd med att mina hästar är mindre rädda för bilar än för sladdande fyrhjulingar.

Moa var jätteglad över att få komma ut och röra på sig igen och kändes jättefin i uppvärmningen, kanske lite sned i bakkärran men det blir hon alltid när hon vilar


Snäll pålla som går att fotografera i trav medan man hakar tömmarna i den dåliga armen, att jag av smärtförvirringen selat snett som f-n är ju lite pinsamt men det blir bättring till nästa gång.
Tyvärr var hon likadan som sist men vi joggade på i det tempo som funkade för henne. Jag undrar om det är framfoten eller om det är något bak? Skitkonstigt för nu är hon inte halt. Hovis får titta på henne tror jag.

Typiskt nog fick jag migränkänning så jag var rätt mör när vi kom hem, bara att fixa hästarna och in och ta en tablett. Som tur är funkar de ju varje gång på mig, det gäller bara att veta om det är migrän eller spänningshuvudvärk eftersom jag kan få båda. I det här fallet hade jag rätt så jag var på benen efter en timme igen!

Ändå lyckades jag inte ta mig ut med Dino förrän det var nästan mörkt. han var laddad och glad och for i luften för varje iskant som krasade under hjulen och tvärnitade för mörka fläckar. Knashäst. Men han kändes riktigt fin i dag. Vi körde kanske en halvmil men det var jogg hela tiden.

Undrar om det funkar att träna i morgon? Det har ju gått rätt bra att köra häst så man kan nog prova?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar