onsdag 2 februari 2011

Energi och träningsvärk!

Tjohoo vad lätt det var att komma ur sängen i dag då? Eller, nja nu blev det inte riktigt rätt, jag har varit betydligt spänstigare i min dag. Men å andra sidan rider jag ju inte monté varje dag. :)

Det har verkligen varit en ansträngande dag ur kroppslig vinkel men ändå har det gått bra. Till och med träningen trots att jag var så klen att jag knappt orkade cykla dit i motvinden. Syrran säger att jag går på envishet och det är nog sant. Lika kul att träna i dag som vanligt trots att jag var så slut och bara skakade vid stretchen efter. Det straffar sig att inte ta hand om sig själv efter att ha ridit.

När jag gick hem satt en liten fågel i toppen av ett träd och drillade lite försiktigt på sina vårdrillar! Det lät som den provade om det var dags nu när det är plusgrader och töar för fullt?

Hemma möttes jag av en riktigt lycklig mamma, hon påstod att hon inte varit så bra i ryggen sen så länge att hon inte minns! Så himla roligt att man kan vara till nytta! Bara det gör ju att jag tycker att kurser och massagebänk betalar sig! Det är så himla roligt att se henne så bra i kroppen. Ska jag vara ärlig så gick hon bättre än mig, som mer eller mindre stapplar fram!

Vi gav oss ut en sväng med Moa och Dino, Moa verkade tycka att hon skulle ligga och käka hö i stället men till slut klev hon upp och sen var hon urlöjlig på skrittpromenaden. Jag red Dino igen, det känns verkligen BRA nu även om han är öm i bröstmusklerna. Skulle jag inte veta vad jag vet hade han förmodligen utvecklat sadeltvång för länge sen. Jag måste köpa en sadelgjord med resår till honom så han inte får så ont när jag drar gjorden. Den kan ju vara bra för de övriga också. Om jag nu hittar en med resår i båda ändar. Nån annan vill jag inte ha.

Jag fattar inte riktigt var all energi kommer ifrån, jag borde ju vara trött eftersom jag faktiskt inte varit ledig en dag på 10 dagar men det är ju bra. Egentligen skulle jag ha tvättat i kväll med men det struntade jag visst i. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar