söndag 20 februari 2011

Kallt - och viss förbättring

Oj, varför blir det köldknäpp så fort jag har en ledig helg? Okej att det är alldeles förunderligt vackert med rimfrost och sol men mina muskler då? De mår verkligen inte bra av att det är -18 grader på morgonen. Nu hade jag tur igen i och för sig, det är den helgen som inhyrningarna har morgonfodring. :) Jag börjar äntligen vänja mig vid att de kommer hit trots att vi är hemma och det ÄR underbart skönt att ha en hel helg då man inte är tvungen att gå upp för att hästarna ska ha frukost. Speciellt om den sammanfaller med en helg då inte jag har femtioelva miljoner saker att göra som jag ändå inte hinner med :)

Planen var ju att åka till rakbanan med Nisse och Moa - men vis av erfarenheten lämnade jag faktiskt Nisse hemma och valde att enbart ta Moa. Det är bättre att åka två dagar på raken än att frysa häcken av sig när man precis varit rejält skadad. Inte likt mig att vara så klok men kyla har den effekten på mig.

Moa är 10-15 sekunder bättre, men det säger ju inte så himla mycket egentligen? Hon springer åtminstone under 1.50 utan allt för mycket krångel, men springer fortfarande aningen snett i vagnen. Jag kunde ju inte lossa alls när jag masserade henne så det var väl inte oväntat att hon inte var hundra än, men jag hade nog hoppats på det trots allt. Jag lutar mer och mer åt att hon gjort två olika saker - dels halkat fram och dels bak. Bak är inte så farligt längre men fram känns inte alls bra muskulärt. Det var även kraftigt motstånd när jag stretchade tvärgående. Inte från hästen då utan från muskeln. Jag hoppas hon blir bättre snart nu när jag kan jobba igen!

Jag åkte förresten inte till banan förrän på eftermiddagen när det blivit ca 10 grader varmare, av ren självbevarelsedrift. Och oj vad saker man hinner om man fokuserar på en i taget i stället för att snurra runt ;-) Nu är jag i och för sig tvungen eftersom jag börjar få mänskliga bokningar också - och de kommer hit i stället för att jag åker till dem i vissa fall :) Det kan alltså vara bra för mitt hem att jag utvecklar mig.

Och så trillar det så klart in lite bokningar på häst också :)

Kvällen blev mycket lugn då jag faktiskt blev lite trött av att jag hade för lite på mig och blev kall i musklerna när vi var och tränade. Egentligen hade jag tänkt massera Nisse, men det blev bara mat och en bok. För ja, jag skulle aldrig komma på tanken att titta på Melodifestivalen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar