lördag 19 februari 2011

Men varför?

Den här veckan alltså....

Fredagen började med att jag nästan höll på att bli påkörd av bakänden på en buss. Det är inte direkt vad man önskar på en fredagsmorgon och inte direkt bra för varken humör eller blodtryck så där halv sju på morgonen. Inte blev jag gladare av att busschaffisen tyckte att jag minsann kunde se mig för och kliva ut i en snödriva eller ut på osandat område = halt. Men det finns ju internet så jag fick leta reda på en låt jag vet funkar mot det mesta (mera hårdrock så klart) och sen blev det mail till bussbolaget och tillbudsrapport. 1-2 cm tillgodo är inte OK i min värld eftersom jag har tre reflexer och det är upplyst område och bussen dessutom stannar på fel ställe.

Obra start alltså, men det var ju ändå fredag, och armen är bättre! Hästarna har ju tyvärr blivit eftersatta nu när jag varit skadad men det är ändring på gång.
Kvällen ägnades åt att först köra Dino en sväng och det kändes riktigt skapligt även om han håller på och busar en del när han inte travat på ett tag. Jag tyckte inte jag kunde känna något av det jag kände innan, men jag hittade ju en del under massagen i veckan. Han har fruktansvärt jobbigt i revben/bröstmuskulatur men jag är på gång att lösa det tror jag. Däremot vet jag inte hur det är med hans hov? Han var kall i fötterna både före och efter jobb?  Egentligen gillar jag inte underlaget just nu men det är ju tyvärr bara att gilla läget.

Sen masserade jag Moa och det behövdes, fram = skitjobbigt plus att det kändes lite i hennes akupunkter för halsen igen. Men det blir att ta dem efter jobbet nu, just att jobba med andning är så kraftfullt att man inte ska göra det för nära inpå snabbjobb och jag har ju tänkt att hon ska prova i helgen igen.


När jag var klar med henne krampade min fot :( Så det var bara att gå in och försöka få igång den igen. Men jag hann med lite pyssel innan jag insåg att 18,5 timmar uppe räcker för mig. Heja min dygnsrytm alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar