torsdag 17 februari 2011

Vi mår bra i kroppen!

Oj vad bra axeln är i dag!!!! Nästan i skick som ny men det låter förunderligt i den när jag gör stora rörelser. Nyckelbensleden? Revbenen mår mycket bättre!
Men jag har testat att hålla några box-slag i dag och det funkade så på måndag är jag igång igen, Tjohooooo :D

Nåt som är mindre bra är arbetssituationen (igen och igen och igen) Bita ihop och komma igen men det är attans dumt läge att inte tillsätta den tjänst som behövs. Det är ju rent urbota korkat att tro att jag kan fixa att hålla undan på två jobb samtidigt mycket längre. Frågan är hur jag ska orka hålla näsan över vattenytan om  det ska fortsätta hela våren? Jag ska byta strategi så får det bli som det blir. Lönar det sig inte att vända ut och in på sig och göra precis allt man kan för att hålla undan får vi väl helt enkelt skapa en backlog tills det går åt skogen rejält?

Men det är hemskt skönt att kroppen mår bättre, annars vet jag INTE vad jag gjort. Hade jag varit sjukskriven nu hade många saker gått åt skogen rejält. Listigt att ha EN person som kan det mesta och sen ingen som kan stötta när den personen är borta.

Men det finns mer positivt än min kropp! Provloppen som krockade och sen inte krockade, krockade igen när ett kursdatum flyttats. Frustration igen då med tanke på att jag gärna vill testa. MEN de har flyttat ett provloppsdatum så att det inte krockar! så den 2/4 har vi satt målet nu!!!!Jag måste bara messa kusken och berätta om de ändrade planerna.
För övrigt känns Nisse superfin i kroppen efter tandfixandet, så rak och kraftfull och mjuk :) Man sitter bara och myser på honom. Men jag borde dressyra en sväng snart nu när axeln verkar repa sig (även om den ska anses som ett projekt vad det nu innebär).

Hur länge jag nu har en dressyrhäst, jag masserade igenom rygg, nacke och lite till på mamma i dag - och hon hotade med att sno min ridhäst :o Inte för gott, men hon tycker jag ska massera igång henne och att vi ska dra till ridhuset och kolla hur det går sen. Ingen dum tanke :)

Mer hemsidepyssel och datorfixande under kvällen - jag känner mig lite konstig men det är säkert de senaste dagarna som orsakat det :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar