lördag 12 februari 2011

Åt rätt håll!!!!

När jag vaknade på fredagsmorgonen hade jag legat i sängen hela natten och inte varit uppe och sprungit en enda gång! Jätteskönt! Och jag hade nog fått tillbaka 5% rörelse i armen! Helt Underbart att kunna börja använda den en aning igen!

Men - jag är inte gjord för att vara sjuk - det finns ju begränsat med saker man klarar. Det blev en telefonförsäljare varse som skulle sälja mobilabonnemang till mig, hihi. Trots att jag var tydlig med att jag var påläst och att jag inte hade behov av annat abonnemang så babblade han på. Men inte lyckades han sälja ändå. Nu ligger ju mina telefonkostnader kanske på 200 spänn om året på telefonen jag har i företaget så jag är så klart en knepig kund på det sättet :)

Under dagen satt jag och flyttade lite mer av min gamla blogg som för tillfället ligger lokalt på min dator till mitt forum som finns både på hemsidan och här. Det tar sin lilla tid, speciellt som forumet inte gillar de gånger jag varit ute och lekt med kameran ;)

Uselväder också - massa snö på förniddagen och sen temperaturfall framåt kvällen - blä. Men jag norpade mammas bil och åkte och handlade, min hade så mycket snö på sig att hon inte hade lust att sopa den just då.

På eftermiddagen skulle Nisse få vaccination och tandvård, veterinären var försenad pga ett akutärende men dök upp vid fyra-tiden. Han tyckte nog att Nisse hade mycket hakar för att ha träffat tre tandvårdare det senaste halvåret men hans åsikt var att det borde bli avsevärd förbättring på honom efter detta. Hakarna hindrade enligt honom inte ätandet (Nisse äter ju dygnet runt så det har vi ju sett) men däremot blir det jobbigt med bett i munnen. Spännande, nu blir det ju tyvärrinte så mycket träning förrän jag är igång igen.
Men en sak är otrolig - min uppgift under tandvården var att hålla upp huvudet på trött häst - en hästskalle väger en hel del då skallen är den tyngsta skelett-delen. Efter att jag gjort det (med friska sidan så klart) så kändes faktiskt den dåliga axeln mycket bättre! Jag passade på att raka av den värsta snön på bilen med baksidan på kasten och det blev inte sämre!

Jag gick till och med och lade mig utan att ha tagit något smärtstillande sedan klockan 12 på dagen!

Nu gäller det att hitta en nivå som funkar i helgen med min kurs! Det ska bli så himla kul!

1 kommentar: