lördag 12 februari 2011

Repetera mera!

Klockan 2 i natt klarade jag mig inte längre utan var tvungen att ta mina tabletter, men då hade det ju ändå gått 14 timmar! Och på morgonen insåg jag att jag även glömt att massera in linimentet. Så det måste ju ändå vara på gång, dessutom insåg att jag säkert har 25% rörlighet mot 5% i går och att det knappast illvärker alls när jag klär på mig även om jag fortfarande inte gör det utan en mycket egendomlig taktik.
Det gick även utmärkt att växla även om det inte gick att sätta i nyckeln.

Sovmorgon så här på kursens första dag är verkligen helt OK,. hade den legat längre bort hade ju detta varit resdag för mig men nu är det ju bara lyx, även övriga dagar då vi börjar 08.15.
Dagen var mycket snarlik den förra kursen men jag upptäckte att det finns en skönhet i att skriva anteckningar på laptop - man hinner med att stödanteckna satan så mycket mer även om man bara använder vänster hand för att sköta tangenterna, det där kommer jag att fortsätta med även sen när jag blir bra och fortbildar mig. Jag är mycket nöjd med valet av storlek på mobil dator, hade den varit större hade den varit för klumpig och mindre hade den varit svårhanterlig åt andra hållet.
Jag tycker bättre om den när de står på ett bord och jag slipper strålningen direkt mot kroppen men gillar inte arbetsställningen fullt ut. På min stationära kan jag nu jobba med båda händerna på tangentbordet nu. :)

Eftersom vi var ojämnt antal så frågade jag om jag kunde stå över i dag - men jag är troligen en av den som redan har rytmen som är det man börjar med - i stället satte jag mig och skrev en beskrivning av rygg/nackmassagen med egna ord, något jag saknade att jag inte gjort förra gången. Lite skilde sig en del grepp mot det som den förra massören lärde ut, jag förmodar att det är deras personliga specialare. Jag kan ju inte säga annat än att jag har utvecklat vissa specialare själv som inte ingick i utbildning på häst och fungerar alldeles utmärkt.

Det som är intressant är att både häst och människa har lite snarlika problem trots så stora skillnader. Jag är mycket spänd på vad jag kommer att hitta sen när jag har möjlighet att jobba med dem som sitter PÅ hästarna också!

Men det blev rätt jobbigt för huvudet så jag gjorde inte många knop på kvällen, bara kvällfodrade och hängde lite framför datorn innan det blev tidig kväll med bok i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar