tisdag 15 februari 2011

Färdigkursat!

För den här gången :) Och det känns jättebra! De senaste dagarna har vi haft halvdag teori och halvdag praktik. Bara så ni vet så är det exakt vid teorin jag blir helt snurrig. Visst är många grejer lika, men nu är det ju så att rörelserna blir ju helt olika eftersom vi går på två ben.
Föreläsaren är en kul typ, men i bland tycker jag att det blir lite väl flamsigt och utsvävande. Men han är bra samtidigt så jag får skärpa mig så jag inte slutar lyssna när det svävar ut. Många av berättelserna är nog meningen att de ska användas för att ben och muskler ska fastna.

I går gick vi igenom framsidan ben, mage, bröst, arm och ansikte. Som jag anade så var just DE delarna super för mina muskler! Fast OJ vad trött jag blev, jag var ju redan lite halvöm i muskelfästena mot bröstbenet efter att ha masserat bröstmuskeln själv i tre dagar. Det blev bara lite hängande framför datorn (lite nytta också iofs) och några tvättar och lite pyssel innan jag faktiskt slocknade. Det går bättre och bättre, bara en tablett (eller två eftersom jag kompletterar med en Ibumetin) i natt också! Skönt att det ger med sig!

Och i morse kunde jag lyfta armen över huvudet igen!!!! Så himla skönt! Yes! Jag insåg att nu skulle jag kunna rida igen!

Men först mera kurs, samma upplägg då som i går, teori på förmiddagen och på eftermiddagen så var det dags att på egen hand massera från topp till tå under 75 minuter. Och i dag funkade armen nästan bra! Jag kände bara lite grann i axelleden och handleden och axeln har under dagen roterat tillbaka rejält.
Efter att jag fått massage så var jag ännu ömmare i revbenskanten så jag bestämde mig för att fråga om det när jag skulle på återbesök direkt efter kursen.

Teorin om vad som hände egentligen är nog att jag fick en lite för kraftig lossning av nyckelbenet som satt rejält fast och det med direktiven att röra nyckelbenet då och då gjorde att jag fick en riktig inflammation i axelleden med allt vad det innebar för varenda muskel. Nu var rörligheten mycket bättre men axeln ska ses som ett "projekt", hihi. Den är alltså inte färdig än.
Sen var det magen som fick sig en undersökning/genomgång var alla tarmstrukturer och grejs som finns där kollades. Intressant nog var jag öm på/i tolvfingertarmen, intressant med tanke på att min mage inte funkar riktigt bra på fyra år och läkaren på Vårdcentralen inte hittade nåt anmärkningsvärt.
Revbenen då? Jag hade alldeles rätt i att det var stumt i revbenslederna i de tre övre evbenen på framsidan, och det är inte direkt njutbart att lossa dem. Och efteråt känns det som man inte kan andas ordentligt för det ömmar.

Men inte värre än att jag klättrade upp på Nisse i kväll och red en sväng! han var glad kan jag säga, Moa hade inte en chans att hänga med med sitt trippande - jag måste verkligen massera henne nu, det får bli i morgon efter att jag kört Dino!

Nu är jag alltså igång igen! Så nu är det helt ok att boka massage igen, hästar efter prislista, människor efter överenskommelse fram till utbildningen är färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar