måndag 21 februari 2011

Alternativ träning kan göra ont!

Adrenalinmorgon i dag igen - fast den här gången var det jag som höll på att demolera en människa :( Inte för jag vet hur de tänker när de går mot rött och det är bilar ivägen som jag hade blicken på. Helt plötsligt fick jag syn på en människa mitt i vägen. Jag hann i och för sig bromsa och han sprang sista stegen men otäckt var det. Sen möttes jag av ett mail från bussbolaget som undrade om jag visst vilken linje det var som försökte knuffa mig av vägen i fredags? Det vet jag ju inte, men jag rekommenderade dem att säga till sina chaufförer att stanna på busshållsplatsen så har man byggt bort problemet helt.

Boxning igen, äntligen! Jag kände faktikt inte så mycket i armen ändå men jag hoppade över den sista armhävningsövningen för det räckte med 10 st. Jag trodde aldrig att det skulle funka med 10 över huvud taget så jag ska väl ändå vara nöjd? Kul att vara igång igen, och tråkigt att missa onsdagen på grund av avdelningsaktivitet.

Löpsedlarna skriker att det ska bli vår nästa vecka - ja tack - hellre indränkt i lera topp till tå än att frysa.... Även om man får tvätta öronen lite noggrannare.

Det har hänt något med stallporten så den går knappt att öppna, såna här dagar är jag rätt glad över att mamma är pensionär och hinner fixa sånt medan det är ljust.

I dag fick jag för mig att jag skulle rida barbacka på Dino för att hans bröstmuskler skulle få jobba utan tryck från gjorden. Tanken var ju god, men nu är det ju så att Dino är en rätt tanig kuse som har en del muskler kvar att bygga. Planen var att ta vanliga korta rundan för det är otroligt jobbigt att balansera sig hela tiden på en relativt oinriden häst. - men planer får ju modifieras i bland, i dag pga att det rejsade runt en lastmaskin där vi tänt köra. Så det blev under järnvägen och bredvid en å i stället. Ån innehöll för övrigt hästätande monster så där var det riktigt intressant ett tag. Travoveraller är inte heller det ohalaste material man kan rida i även om hästen är snäll. Vi hade väl ungefär en kvart hem när jag inåg att jag var rätt trött och att svanskotan var lite gnällig.

Inte så konstigt visade det sig när jag skulle duscha - jag har skavsår på svansen :o Ändå satt jag och jobbade med musklerna, jag har för benig bakdel helt enkelt och fel underkläder i dag. Jag får hitta på nåt för det där är bra för Dino. Kanske fixa såna där vadderade cykelbrallor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar