lördag 26 februari 2011

Oj, oj, oj...

Ingen vidare sovmorgon i dag, vaknade tiiidigt och var uppe för att se ytterbelysningen slockna 06.53, det är VÅR på gång!!! Vårtecknen fortsatte att hagla, jag var och jobbade i Norrköping på förmiddagen. Den hästen fällde så ini bomben, men annars var hon en trevlig ny bekantskap!

På vägen hem kom det mera bokningar, det börjar bli svårt att hitta tider nu - jag börjar få trångt i kalendern. Nu har jag EN helt ledig dag de närmaste två veckorna och den ska jag verkligen försöka hålla tom. Endast ta fler bokningar om de är på samma ställe som jag ändå ska till samma dag. Om nu frågan skulle dyka upp. Men jag vet ju att jag får ny energi och en massa massage om två veckor!

Sen blev det en snabb lunch framför datorn och samtidigt bestämde jag med en kompis att veckans enda lediga kväll ska det rockas loss en del! Jorn Lande kommer till stan på torsdag kväll och det gör det givetvis värt att vara trött på fredag! Wiiiiieeeee.... Sjysst att det är en kväll när jag inte har kväll i stallet!

Efter det for vi med Nisse till banan, han var riktigt på i dag med och inte blev han deppigare av att det var ett par till ute och körde. Det är rätt trångt att mötas tre på rakan men det går även om Nisse blir som en ål. Jag var glad över travhacket i dag med för han ger mig verkligen fullt upp. Speciellt som jag kände en del i vänster hand i dag med. han bulade ner sig lite för mycket för att trava helt perfekt men nu vet jag ju vad som krävs för att han inte ska kunna göra så även om jag inte utrustar honom så bara för att köra raka.
Jag fick ta i en del för att få stopp i slutet på rakan men han lyder även om det är under protest så det är dumt att klaga för mycket.

När vi kommit hem passade jag på att vila nån timme och dricka en stoooor mugg kaffe innan jag åkte till affären och skaffade lite färdkost inför morgondagen, kombinationen att följa med kompis och kolla på häst och passa på att massera två stycken tycker jag är alldeles utmärkt! mamma lämnas att köra Moa och Dino, hon körde för övrigt Moa medan jag var i Norrköping i morse. och jag har gjort upp med henne om att jag ska ha en hästfri kväll/vecka nu de här veckorna när det är så hektiskt.

Det börjar bli dags att planera sommarens byggnation också, vi ska anlägga en ridbana och jag är lite orolig över hur det kommer att gå med tiden? Men om man sätter igång och planerar vad som krävs nu kanske det åtminstone finns något som går att rida på till hösten? Jag måste även skaffa något som går att harva den med... Helst till gräsklipparen med eventuellt till traktorn?

Kvällen tillbringades ett litet tag framför datorn, och sen var jag iväg och handlade käk och sen fick Dino en massage som var lite lättare fram och lite grundligare bak. Häftigt vad mycket bättre stretchen gick i dag när han var masserad mot i torsdags när han "bara" var igångsprungen även om han är mycket stelare än han var innan gaffelbandsskadan. Jag har en grej att jobba med i höger bak på honom också och det är inte helt enkelt för han slår nästan knut på sig själv i sina försök att visa var HAN tycker jag ska jobba. Hästar alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar