torsdag 24 februari 2011

Säkert vårtecken!

Nu ni! Säkrare vårtecken än att håret trillar av hästarna så man får hår i munnen, det är svårt att hitta. I och för sig märktes inte det i morse då det var -15,5. Men jag vet inte riktigt vad som hänt för jag fryser sällan som förr :) Visst ogillar jag kyla fortfarande men det är absolut inte så illa som förr.

Jag var ute och lunchade med en jobbarkompis på Cloetta Center, har ni  inte varit där, eller råkar befinna er i stan vid lunchtid så åk dit! Förvisso bra två rätter att välja mellan men alltid kvalitet, och värsta salladsbuffén i stan! Rekommenderas!

Mamma lyckades få på en sko på Moa trots allt under dagen, duktiga envisa mamma :) fast Moa är egentligen lite för långbent för att hon ska kunna hålla bra.

Så var det ju banan - vi var HELT ensamma i dag nästan hela kvällen. Ja det dök upp en shettis när jag kört klart Moa, men annars så.
Dino kändes bra 90% och dålig 10% ungefär - men det är ta mig sjutton omöjligt att säga mer än att det troligen sitter på vänster sidan - kanske bak (eller är det sulan som spökar än?)? Han känns lite kort i steget i bland? Men byter man varv då travar han som en klocka? Leta vidare efter fel alltså - han var väldigt lycklig över att få springa på banan igen, även om han lydde bra när jag sa att han inte fick springa fortare än 2 min. Men först gick det lite väl.

Moa var lite snabbare rakt fram men fortfarande sned i vagnen och har mycket svårt i kurvorna. Och har svårt med bakbenen utåt. Man kanske skulle beställa en tid hos Mossenberg till henne? Hon travar helt rent men bakkärran är inte med. :(

På lördag blir det galningen som kan trava igen :) Hoppas på fast rakbana så jag kan låta honom få ett litet tempojobb :)

Skönt med helg snart även om jag inte har mycket tid ledig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar