lördag 26 februari 2011

Back-on-track = Bra!

Ja helg igen då!

Oj vad det rullar på! Fredagen ägnades åt att försöka få styr på mitt arbetsliv och sedan efter det så klart tillbringa åtskilliga timmar i stallet.

Först red jag en sväng på Nisse, egentligen hade jag tänkt en lite längre sväng i blandade gångarter men val av fel underkläder gjorde att ridsåren sa ifrån. Så det blev bara lite snöpulsning runt grannens energiskog. Nisse såg spöken överallt och var riktigt laddad, men jag kom på mig själv med en dum grej. han har en tendens att vilja gå böjd åt vänster efter sina gamla munproblem även när han inte har bett i munnen - och det är riktigt bökigt för mig att hjälpa honom tillbaka till ett rakare läge. Han söker sig själv dit men behöver stöd och jag med mina olika ben och axlar verkar gilla vänsterböjda hästar. Behöver jag säga hur missnöjd jag är över mig själv och mitt sätt att dra på mina hästar mer problem än de behöver?
Men det är ju små problem som kanske fixas i och med att "projekt axel" blir löst?

Sedan var det dags att massera Moa - hon hade sovit med Back-on-track-täcket i natt och det märktes verkligen när jag masserade hennes rygg. Spänningarna hon skaffat den senaste månaden försvann i ett blink av massagen och hon hjälpte verkligen till när jag jobbade med ryggen. Höger bak däremot som var svårstretchad i går hade hon stora problem med. Jag jobbade väldigt mycket med låret och sedan gick faktiskt stretchen ofantligt mycket bättre än i går när hon "bara" sprungit sig varm. Nu funkar ju tyvärr inte B-o-T på de muskler jag jobbar mest med på henne eftersom hästar är skapta så man inte kan svepa in dem från topp till tå. Undersida och insida ställer ju till vissa fysiska problem.Men det blev lite liniment och sen åkte B-o-T på igen under ett regntäcke för att det inte ska bli för varmt för henne nu när det blir mildväder igen. Jag tycker ändå att jag är på rätt väg med henne - jag ska försöka köra ett "massage-rejs" vilket inte är helt enkelt med mitt schema men det ska gå.

Vårtecknen haglar och jag ser med ny tillförsikt på livet! Trots att stallet är minst sagt i tveksam form. Och det är mycket som rör sig i skallen på mig.
Till råga på allt har jag dubbelbokat lunchen på tisdag - typiskt... Måste bli bättre på att föra in mina behandlingar (av mig) men det är kanske så att biverkningarna av den senaste gjorde att huvudet inte funkade 100%?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar