måndag 7 februari 2011

Blandat ihop datumen!

Åh - för en gångs skull är tiden på min sidan! Jag har läst fel i kalendern i telefonen, så det första provloppet krockar inte alls!
Så jag passade på att ringa och babbla lite med den tilltänkte testpiloten - han är helt med på min matchning så nu gäller det för mig att få i Nisse den där eländes vaccinationen och fixa tänderna på honom. Det måste verkligen till igen, jag undra hur sjutton det kommer sig att han börjat bita sig i kinden efter att hans tand blivit avlägsnad? Innan operationen bet han sig nästan aldrig?
Men planen blir vaccination nästa vecka och tandfix då - ett snabbjobb i slutet av månaden och sen provlopp!!!!! Helt overkligt känns det att sitta och planera för DET! Med NISSE!

Min kropp då? Ja den var inte så frän att ha i natt. När jag lyckades sova så drömde jag mardrömmar om att jag blev bestulen på alla mina kläder och rutschade iväg på nån form av isgata nerför en backe och inte hade möjlighet att kontakta nån. Hur kul är det på en skala att vakna och tro att man halkar omkring naken utomhus mitt i vintern? :o Och så var jag vaken några gånger och det var lögn i  h-e att somna om utan tabletter och Voltaren-gelen. Som bara funkade en aning för övrigt.
Det var lite enklare att ta sig ur sängen ändå! Alltid nåt. Men det var en jäkla dag, jag är rätt handikappad. Självklart stod jag över träningen eftersom jag knappt kunde lyfta armen för att lägga i växlar på bilen.  Jag ger mig ju in på det här med att vara försöksperson med öppna ögon och det är bra att jag faktiskt får de här reaktionerna så jag gör nån nytta. ;-) Det låter säkert helknäppt, men jag litar fullt och fast på att personen jag går hos fixar det här även om jag är lite invalido just nu :) Jag var ju inte tiptop före heller.

Jag fick en ny tid för lite mer fix i morgon, inte med leden då för den ska självklart inte röras nu men lite runt om.

Så hittade jag Moas problem, hon har halkat och sträckt insida lår - så nu blir de skritt, trav, liniment, massage och stretch. Jo då, så länge hon inte rycker med benet funkar det att massera. Det funkar även att sitta upp på Nisse, rida en sväng och det gick ännu lättare att komma ner.

Och som tur var! Det funkade att massera mamma!!!! Det känns skönt med tanke på helgen, hon märkte inte ens att jag är svagare i höger så tekniken är det inget fel på. I dag blev det rygg, axlar och nacke, hon verkar lyckligtvis fortfarande nöjd med att ha en privatmassör :) Och jag är så klart urnöjd med att ha ett övnnigsobjekt på nära håll!

Resten av kvällen ägnades åt lit kroppsvård och lite kvällsgymnastik för att se vilka rörelser som gillas och vilka som inte gillas. Jag hoppas kunna träna på onsdag men det är viktigare att köra jobb med hästarna på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar