lördag 5 februari 2011

Skumt - träningsvärk i fel arm?

Det här var märkligt?

Nu vet man ju att kroppar är märkliga och fantastiska "apparater" som kompenserar in i det längsta för att säga stopp när det verkligen är illa - åtminstone på såna här envetna aktiva människor (ja, det är inte bara på mig jag sett detta, jag lovar) men hur jag lyckas få träningsvärk i den armen som inte ens behandlades begriper jag inte. Musklerna runt armbågens insida kvider.
Och axeln på höger sida mår jättebra om man jämför med innan! Jag är inte hundra men jag är inte riktigt lika sned som innan.

Det här är klokt att ta lärdom av. Både på djur och människa..
Om man har ett riktigt gammalt problem som kroppen dolt väl och sen får ett trauma på samma ställe så blir det inte bra. Jag har råkat ut för en massa "små" saker hela hösten som frestat hårt på leden och till slut lade den ner fler och fler funktioner.

Självklart är det samma för djuren. Och rehabiliteringsmässigt tar det TID att bygga tillbaka till ursprungsskick. Det räcker oftast inte med en behandling även om man kommer på grundproblemet, kommer man på sekundärproblemet löser man garanterat inte grundproblemet.

Fredagen bestämde jag mig faktiskt för att vila armen (mest för att det blåste halv storm och Dino avskyr det) så det blev varken körning eller massage även om jag faktiskt var lite sugen på att massera i stället då nu när det inte gick att köra. Men i bland är det bättre att använda insidan av huvudet i stället för att gå på envishet.

Bilen fick sig ett automat-bad åtminstone så att den är ljusgrå i stället för mörkgrå efter förra helgens turné.

V75 hemma i helgen - ledig helg - jag blir nog hemma och tar det lite lugnt i stället. Nästa helg börjar ju kursen så då kommer det INTE att bli lugnt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar