söndag 6 februari 2011

Märkligt - och obra

Jag fortsätter på gårdagens observationer om min egen kropp.

Lördagen var nämligen en dag då effekterna av torsdagens behandling växlade ut för fullt. Rörligheten är absolut bättre i leden - men musklerna SKRIKER i protest. Vilket gör att armen är i princip onvändbar och mår bäst hängande vid sidan.

Det gjorde att jag beslutade att ta en hel vilodag och bara fixa bokföring och plocka lite och umgås med Terror. Han var mycket nöjd över det kan man säga.

Med tanke på dagens regnande och allt jag hållit på med på sistone så gör det knappast något att ta en vilodag för armen heller.

Det dumma var att när jag skulle iväg och handla halkade jag på isen och var tvungen att balansera reflexmässigt med högerarmen - det var verkligen ingen hit. men det finns hopp om bättring! troligen behöver man gå igenom det här för att komma igenom alla kompensationer? Problemen är så gamla att jag vet att de började 2003 så då kanske det inte är så konstigt att det blir jäkligt illa när det tar stopp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar