torsdag 10 februari 2011

Sjukskriven...

Ingen hit att heta Eva på onsdagsmorgonen heller - eftersom jag knappt kom i kläderna utan att kallsvettas insåg jag att det hade varit bra att stanna hemma men då skulle jag vara telefonlös från det att batteriet tar slut på fredag eller lördag beroende på vad jag gör med den. Alltså trasslade jag mig iväg, och det gick väl någorlunda. Målet var att knyta ihhop det som var öppet och sen gå hem.
Jag räknade med att gå runt frukost och gick hem klockan tre. :o  Men då hade alla sagt till mig att gå och armen var liksom under tisdagen allra sämst på eftermiddagen. Jag fick påklädningshjälp av ytterkläder och på vägen hem skötte jag även växelspaken med vänster.
Fördelen är att jag blir riktigt bra på att använda vänstern, men jäklar vad svårt det är att tänka om motoriken höger/vänster musknapp.

Det blir inte mycket annat än att greja lite i datorn och läsa nu.

Det känns kymigt med kursen eftersom jag är sjukskriven 2 dagar innan men så blir det ju om jag inte vill vänta ett år och det har jag ingen lust med nu när jag är igång.

Kusarna känns också så där, Moa behöver en massage och säkert Dino och Nisse också men Moa-råttan behöver det mest med sitt lår. Sucka...

Min kur består av vila, massage på biceps (som lever sitt eget liv i den där armen nu) och maxdos Voltaren, understödd med nån Ibumetin då och då. Det känns bättre med oral medicin så jag slipper dopa stallet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar