söndag 20 februari 2011

Man ska visst inte vila...

I dag blev det till och med sovmorgon!!! Ända till åtta! Och det var lika kallt och gnistrigt i dag. Undervåningen var lite råkall men så blir det ju. det är mycket bättre isolerat där uppe.I dag började jag med att pyssla om mig själv rejält - och lyckades smörja in mig med en gammal hudlotion innehållande Tee Tree Oil, vilket jag känt lukten av hela dagen. Även genom stalloverallen haha.

Sen tvättade jag och städade lite till! Skönt att få undan lite. Och hästarna hade det bra i solskenet :)


Svart Bella i solen!

Och så var det Nisses tur att åka till rakbanan, han mutades med lite godis eftersom han är rätt bossig i hagen och inte alltid enkel att fånga om han inte vill.
Men vi hade lite oflyt - precis när vi skulle över vägen mot rakan så kom min favoritgrabb farande på bakhjulet på sin cross - jag gillade inte när han sladdade med gräsklipparen och det här var inte bättre. Det är ju klen tröst att han är inom inhägnat område när han skrämmer hästarna. Nu blev Nisse bara lite på, men han behövde inte bli mer på efter att ha vilat från jobb i 2 veckor - jag hade minst sagt tömmarna fulla.
De första två intervallerna tyckte jag att han var lite kantig, men jag undrar om han inte bara krullade ihop sig? Jag hade som tur var travhacket på honom - ändå hade jag fullt upp.
Man kan inte låta bli att le åt honom ändå - i bland när hantar nya tag ser man bara ett par öronspetsar där fram - sen försvinner hela halsen och öronen på honom så man bara ser uppkäkskroken. Knäppa kuse.
Efter åtta intervaller tyckte jag det räckte, och då var den åttonde en liten chansning, men Nisse var fortfarande lika glad. man brukar känna en liten avslappning bortåt femte intevallen normalt men  i dag var det:  IHAAAAA nu kör vi! Hela tiden...
Men det visade sig när jag kom hem och fick kolla pulsdatorn att vi hade fått till det alldeles utmärkt :) Skönt att han är så cool med allt annat, men jag undrar vad folk tänker när de åker bakom transporten när vi åker hem? På vägen till banan står han blick still, men på vägen hem när han är blöt är det en annan historia, då står han och kliar sig mot allt han kommer åt och gungar mot väggen så att transporten går som en ål över vägen.

Skönt att det inte var lika kallt i dag eftersom jag faktiskt hade en till att köra när jag kom hem. Dino var för övrigt helt mjuk i musklerna som fäster ner på benen förutom en skum knöl eller vad man ska säga, den kändes nästan som ett litet ödem? Däremot är han fortfarande lite stum i bakre bröstmuskulaturen. Men steget var tillbaka där fram :)
Han tappade vänster baksko, eller om han gjort det innan och jag bara tittade på de andra tre fötterna, men det gick ändå bättre att trava än att skritta, förutom i allén där det är snö/is/asfalt där skrittade vi för säkerhets skull. Det är nog snart dags att dra med honom till banan också med tanke på underlaget här hemma. Nu när han travar igen känns det ju mycket bättre.

Nu blir det en hektisk vecka igen med massage, nån grej med jobbet och så lurar jag lite på att åka till banan  med Moa och Dino på torsdag? För eventuellt måste jag boka om massagen nästa helg om jag ska på utflykt?
Det är mycket att planera nu :)

Men fy sjutton vad klen kroppen blev av bara så kort vila som ett par veckor - träningsvärk i ländryggen och i armarna och krypningar upp i nacken. Tur att det är Kickbox i morgon igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar