söndag 13 februari 2011

Det spökar?

Hmmm - klockan gick liite fel i morse. Jag vaknade och konstaterade att det var tidigt då det är nån eländes frågesport om städer tidigt på söndagsmorgonen. Sen kollade jag på klockan och konstaterade att den stod på 07.28. Paniken satt i i en sekund tills jag insåg att det var kolsvart ute.
När jag var på toa på morgonen så såg jag lakanet på massagebritsen börja röra sig. Och inte såg jag skymten av katten -även om jag tycket att jag borde ha sett honom. Men visst satt han väl dold och såg till att lakanet bara svängde lite spöklikt.

Svinkallt var det att gå ut i -17 och morgonfodra, Moa var inte glad. Hon avskyr rimfrost i skägget, lill-tjejen. de fick gå lösa i dag för jag riskerar inte armen när jag fått tillbaka så mycket rörlighet/styrka så att jag började våga massera. Förvisso var jag väldigt försiktig till att börja med och tog bara den sida som kändes bra, vilket funkade utmärkt eftersom vi var tre i vår grupp. Men på slutet bytte vi partner och skulle köra ett 50-minuterspass och då gick det faktiskt riktigt bra. Visst fick jag improvisera i bland och stadga upp lite men det går SÅ mycket bättre.

Det är så himla kul och jag hittar så mycket kul när jag jobbar, jag tror jag är lie fixerad vid muskler ;-)

Fördelen med den här kursen är att den går aningen långsammare än den jag gick i höstas, och det är samma grejer vi gör så det var inte svår att komma tillbaka i gamla invanda mönster.Det är alltså bara så den här första gången, men vi har redan testat lite olika tempo för att frigöra lugn-hormon eller adrenalin och det är alldels fantastiskt vilken skillnad det blir om man gasar på :) Man blir stenklar i skallen mot totalt groggy när man masserar sakta.

Jag valde att inte köra häst i dag heller, det är rätt kallt och det är bättre att prioritera kursen nu och satsa på kusarna sen. Nisses mun mår ju bra av att vila lite än så länge.

En hel del pyssel i datorn hann jag med på slutet ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar