tisdag 1 mars 2011

Pålagringar - och på bättringsvägen!

Måndagen var inte mycket att nämna för det var jobba-träna-jobba- sen vidare till ett stall och jobba och sen vidare till nästa och jobba där med. :)

I dag har det varit lite bättre då jag faktiskt varit på behandling igen för axeln - nu är den betydligt bättre men skulderbladet har tagit lite för mycket så nu är det överansträngt överallt runt det. Typiskt. men jag tror det lossade en del. Däremot trodde han att jag skulle få leva med att det klonkar i axeln när jag lyfter den, och det gör att jag misstänker att det är tätt bra att jag inte är ett fyrfotadjur? Pålagringar i bogleden låter inget vidare.

Efter jobbet var det dags att analysera om det blivit nån skillnad på kusinerna häst, alltså Moa och Dino. Det var det! Men Dino har något skumt vid vänsterböjningar. Jag testade att göra rejäla ihopböjningar av benet och han bara står med spetsade öron och möjligen nosar mig i ändan. Men han sitter fast lite i bogen så jag får väl jobba vidare och se vad som händer.
Moa började precis som vanligt, ambitiöst och galopp i första kurvan, men sen tog jag upp henne lite bättre på bettet och troligen blev hennes lår lite utstretchat av den högre farten för helt plötsligt funkade det! Inte 100% men från att kunna springa 2 minuter så gick det att springa 1.45 utan galopp i kurvan  och hon går mycket rakare än sist. Den där massören är visst inte så dum ändå när hjärnan kopplas på när jag masserar mina egna ;-)

kallt har vi också för pelletsbrännaren gick sönder i förrgår och reserven måste handmatas, och av nån anledning blev mamma snål och tyckte att vi inte ska köra el på nättrena. kallt - när jag kom hem från jobbet hade jag 13,4 grader inne och då fick det vara bra. Vi ska inte frysa ihjäl, okej att jag inte är rik men så pass funkar det ju att ha två jobb och nästan inte någon tid att bränna pengarna :) I natt är elpatronen på men det hade ju blivit rätt utkylt så det är tur att jag har ett litet sovrum och möjlighet att stänga dörren där.

1 kommentar:

  1. Vill du låna element :-) Har konvektorelement men det är väl ungefär som att köra med elpatron.

    SvaraRadera