tisdag 8 mars 2011

Hjälp, eller?

Jaha, nu ska det enligt ryktena till slut ha kommit lite hjälp till mig på jobbet! Skönt - men jag har inte sett röken av någon än. Synd bara att man nästan måste jobba ihjäl sig innan det händer nåt.

Det är åtminstone skönt att våren är på gång även om just måndagen inte var den allra bästa på så sätt. Svinkall morgon och sen en gråmulen dag då det blåste på tvären. När jag cyklade till träningen blev jag på uselt humör, jag hatar att cykla i motvind och det gör mig alltid tvärarg.
I vilket fall som helst var jag mycket starkare i axeln i dag än förra veckan, och DET är skönt. Trots att jag vaknade på morgonen och kände mig helt skum i armen. Jag fixade till och med några halvförsök till armhävningar som gick ner lite grann. men det gäller att tänka sig för så det inte blir för tufft. men alla slagen funkade bättre, speciellt uppercuten som blivit riktigt usel under tiden jag varit skadad. Skönt att vara på banan igen! På vägen tillbaka hade jag medvind och då tycker till och med jag att det funkar att cykla :)

Efter jobbet blev det första turen med Moa och Nisse medan det fortfarande var ljust efter jobbet! Nisse fick bett dagen till ära eftersom han är som en överladdad duracellkanin mellan varven när vi är ute nu. Det räcker med att han har bettet i munnen så koncentrerar han sig på ett helt annat sätt. Pigg så det kryper under skinnet men ändå mycket mer lyhörd än på bettlöst.

Jag har även jagat hovis och kusk med negativt resultat och veterinärer med positivt. Dino ska till veterinären nästa måndag med sitt bakben och så har jag kollat priser på vaccinationer då Nisse inte kan följa med då om han ska gå snabbjobb tisdag eller torsdag nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar