måndag 14 mars 2011

Färgblind veterinärassistent?

Oj vilken energi jag fick av helgens kurs, och det var väl tur det! För det var fullt ös från morgon till kväll, igen ;-)

Mamma kom och hämtade mig på jobbet för att spara lite tid, det tar ju ändå ett tag att åka till Norrköping. Men det är synnerligen tidseffektivt för jag var bara borta 2 timmar och 45 minuter och då var en timme av detta förmodligen att räkna som lunch :)
Dino var minst sagt lågtflygande i dag! Och öm i vänster framkota... För övrigt fick veterinären böja hur som helst. MEN....  SHIT vad jag fick springa! Fux-skrället praktiserade fyrfotahopp vid vändningen och sidotackling på tillbakavägen. Veterinären såg i bland ut som hon tvivlade på att han skulle stanna men han är trots all ett väluppfostrat skrälle så han stannar så fint även om bromssträckan är lite längre när han är så glad! Bedövning och behandling i kotled släckte hältan så fint så. :) Överbelastning efter operationen? Feltramp eller att fötterna fått bli lite sneda eftersom mamma varit dålig och inte kunnat sko?
Dino som aldrig gillat stick i foten (eller stick i halsen) struntar nästan helt i vad de gör i Norrköping - där har han näsan i hinken med pellets och det räcker med att han kommer in i behandlingsrummet så börjar han dra mot tunnan där godiset finns.

Sen kan man ju faktiskt undra om assistenten tänkte ALLS, när hon bandagerade nålsticket? Hon VAR faktiskt nära att byta det men ändrade sig.


Råååååååsa bandage ;)

Sen tillbaka och jobba några timmar och bli lite matt över hur arbetsbördan ser ut i vår TROTS att en de lyfts av mig. Det verkar inte som de har koll, men det är väl bara att köra på så får de se vad som händer när deadline kommer?

Efter jobbet var det praktik igen, det är kul att det finns ett sånt intresse för att det. Jag lär mig massor hela tiden! Och boken jag köpte i helgen är helt suverän! Som mina hästanatomi-böcker fast enklare skriven och på svenska.

Efter det masserade jag Nisse riktigt rejält också - risk för träningsvärk där med! Det blir bara en liten skrittsväng i morgon för jag ska iväg och laga bilen. Så det blir väl halvsent men det får gå för på onsdag hinner jag inte två då jag ska öva igen :) Och två stycken, Dino ska igång och skritta igen, sen om nån vecka blir det trav för att sen se om han behöver ett återbesök eller ej?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar