söndag 27 mars 2011

Jobb,åka bil - och Terror har också åkt bil ofrivilligt.

Oj vad jag hamnar efter!!!
Inte konstigt då jag haft riktiga monsterdagar med massor att göra på jobbet och så fullbokade kvällar. I onsdags var det träning, ringa och beställa tid till Moa (nästa fredag) och så lite mer praktik under kvällen. Det blir intressant att se om de kommer att fortsätta sen?

I torsdags skulle jag ha ridit Nisse efter att ha varit till Norrköping och pressurat en häst (Jag blir fortfarande lika storögt fascinerad över hur kraftfull akupressuren är när man trycker på rätt punkter) men skar mig tvärs över fingret av omslaget till en chokladkaka så det fick bli att hoppa över. Det trillade in två hästar till i "orderboken" den kvällen också. DET är roligt!

I fredags däremot så var det mer övning och ja, ytterligare en häst in i kalendern. Sen kom jag äntligen ut med Nisse då. Jag lurade med mamma och Moa också. mamma hjälper till massor med att skritta dem nu när jag jobbar så mycket, men som jag sagt tidigare tror jag så litar jag inte tillräckligt mycket på Nisse för att släppa ut henne själv med honom. Han lägger ju aldrig ner när han blir på och det kan bli farligt om mamma får migrän, det har hänt när hon kört hästar som ligger på.

I lördags var det iväg och hämta pållan som kompisen och jag var och tittade på för några månader sen. Hon var så mycket gladare nu än hon var när vi träffade henne förra gången - jag hoppas det här blir bra nu... Hon gick rakt in i transporten utan övertalning efter att ha backat en gång halvvägs in, och då hade jag laddat med det dubbelkommando jag körde på Nisse men det behövdes verkligen inte. Att jag laddat med det var pga att vi fått info om att hon kan vara knepig att lasta. men nu var hon bara glad. Jag masserade en häst under dagen också + att det blev ca 60 mil i bil då så jag var rätt glad åt att mamma kört Dino. Och så var det ju Earth Hour - hur roligt är det när det är kolsvart överallt? Även om det är för en god sak. Ställde om klockor gjorde jag också :) För det ska man ju göra när de blir sommartid!!!

Och så var det bara en dag kvar den här veckan, och då var det så klart dags för Nisse att åka till banan. Men vi kom inte många meter hemifrån förrän jag såg något misstänkt i backspegeln - en böljande rörelse inne i bilen - TERROR!!!! Suck - och han var inte så där jättelycklig över bilfärden kan jag säga. For runt i hela bilen tills jag lyckades klämma fast honom i knät - och han som knappt fäller hårade som bara den. Typisk "stressad katt-reaktion" på stackaren - och han såg helt förvirrad ut när jag kastade ut honom. Det tog väl ett tag innan han kom på att han var hemma. :)

Nisse sen då - han var så himla nöjd över att vara på banan igen, knäppa häst. men  jag funderade allvarligt när han joggade för det var väldigt mycket att hålla i och jag hade ju strippat honom på allt skrot han har på huvudet annars. Han var riktig on i början men det är ju inte konstigt när han varit ifrån snabbjobb i 10 dagar pga sprutan.Nu släppte det som tur var av och han var superfin på rakan - hur reglerbar som helst och lyssnade utan att jag behövde ligga raklång bakom honom. Skönt - han kändes verkligen jättefin. men han blev lite pepp när vi joggade tillbaka då det kom en häst om blåste förbi oss i betydligt högre tempo så då bet han sig så klart :(

Dino kändes fortfarande öm i sin kota så det är läge att fylla på med en ny spruta, jag ska ringa och kolla om det går bra att ta med honom på fredag? Det är ju samma led så det behövs knappast någon utredning.

Sen var jag iväg och masserade igen (ja söndagen skulle ju ha varit inledningen på min lediga vecka men...) Och sen blev det lite mera hemmafix och vilande.

I veckan ska jag inte jobba så mycket men det blir intensivt ändå... Fredagen är enda dagen jag inte har en massa saker inplanerade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar