torsdag 10 mars 2011

Två snabba dagar...

Oj, jag hinner knappt springa ifatt mitt liv nu! Men vad sjutton, det är en kul och utvecklande vår med många intressanta och utvecklande saker på gång.
På hästfronten är ju det mest spännande av allt - vad sjutton händer med NISSE? Kommer det att fungera eller stupar vi på mållinjen? När det gäller företaget så ser jag ju utvecklingspotential men jag inser att det måste begränsas till vissa dagar alternativt att antalet hästar reduceras framöver. Det kan ju bli självsanerande, men vem vet?

Tisdagen var vikt till massagepraktik så jag fick dra på rätt rejält för att hinna förbereda det mesta - och inte hann jag få upp klockan på väggen inte. Mest för att det var dåliga gängor på kroken i och för sig. Handla nya krokar eller leta reda på hammaren som uppenbarligen varit borta sen Sweden Rock förra året?

Terror sov ute natten mellan tisdag och onsdag! Men han får skylla sig själv när han inte behagar komma när jag ropar. Liten och ynklig katt var det som smet in när jag åkte till jobbet. Och sen blev det lika ensamt för honom hela dagen.
Dagen var för min del i ett rasande tempo, jag måste träna luncherna annars blir jag knäpp. Eller kanske bara frustrerad?  Men varannan vecka har vi avdelningsmöte direkt efter vilket gör att jag varken hinner stretcha eller äta något. Det är inte ultimat men vad gör man? Läget kunde ju vara aningen bättre egentligen.
Träningen var ett riktigt "fullt ös"-pass också - verkligen skitkul! Hoppas det blir fler såna för det är nyttigt att ta ut sig rejält hela vägen. Och ja, armen funkade aningen bättre i dag igen.

Jag hade en timme "ledigt" när jag kom hem från jobbet, då passade jag på att uppdatera foderstater och packa träningslådan inför morgondagen. Den måste nämligen flyta klockrent för att jag ska få ihop det då jag räknar med att köra rakbanan med Nisse innan det blir mörkt! Det innebär att mamma måste förbereda allt som går innan jag kommer hem.
Tyvärr ingen hästkontakt i dag heller alltså. Men jag fick en bokning till under denna vecka - nu finns det verkligen inte mycket dö-tid närmaste veckorna.

Sen bar det av till Norrköping för föreläsning som Hästkliniken anordnar - mycket intressant igen. Tänder, Avel och Brunst var ämnena. Undrar hur många heta hästar som inte varit heta om man kollat dem ordentligt i munnen innan man satt bett i munnen på dem och krävt att de ska arbeta?

När vi kom hem kände jag mig som en trasa och gjorde inga större ansträngningar att göra nåt - gullade lite med Terror, käkade choklad och slösurfade lite. Ungefär vad man orkar efter en sån dag ;-)

Torsdag = Snabbjobb och så förbereda lite inför fredagens massagekurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar