onsdag 30 mars 2011

En skrovlig led till???

Skulle kunna vara alla mina skröpliga kusar men nu är det jag igen! Är så less på min knäppa kropp - den rasade inte lika mycket som efter förra gången jag red men inte var det bra i natt - absolut sömnbrist vilket märktes i dag.

Liksom förra gången blev det faktiskt bättre redan efter uppvärmningen på boxen och efter var det ännu bättre. Men ja - det kändes med armhävningarna. Men passet gick riktigt bra, jag tror jag får börja ta i lite mer. Visst är jag igång på slutet men det borde gå att fixa så jag blir tröttare?

Efter jobbet var det lite massagepraktik igen och sen var det behandling av mig - det här blir intressantare och intressantare, men tråkigare. Nu satt jag fast i de två översta revbenen - var stel i höger höft och den "skrovliga" vänstra (samma som Nisse för övrigt är skrovlig i) var jag betydligt ömmare i sätet i. Och axeln var ju stel och där får jag inte göra så mycket mer än vad jag håller på med. Fortsätta träna på och stretcha biceps obelastat alltså, tråkigt, jag vill ju kunna snabba på det här?
Men tydligen har min lever något med axeln att göra också.

I vilket fall som helst var jag helt slut efter det och såg till att ta en lugn kväll och bara fixa en massa saker. Så det inte blir så mycket på min lugna helg!

Bara några dagar kvar nu, i morgon ska Nisse gå några intervaller så han inte är helt överladdad på lördag och så ska jag shoppa lite hästprylar. Han skulle egentligen behöva en ny sadelgjord men jag vet inte? Jag avvaktar nog med den till efter helgen med gjorden - en ny fast mössa och gummiöron ska inskaffas åtminstone. Och kanske lite nya fleecar och transportskydd. Lite grimmor också ? En del börjar bli utslitna. Och lite liniment så klart om rätt finns hemma.

Gäller bara att komma ihåg plånboken låter det som :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar