lördag 19 mars 2011

Men??? Trodde ju det skulle bli bättre....

15 cm blötsnö - finns det inte roligare saker att vakna till? Jag såg ju åtminstone att det var så mycket till skillnad från vissa på jobbet som tog cykeln!

I dag var ingen bra dag fram till klockan 16.00, jag vet inte om det beror på att jag jobbat väldigt mycket men det finns vissa oroande tecken som jag inte gillar. Stressad som f-n hela dagen.
På lunchen åkte jag och hämtade min skivspelare och videokabel för att bara komma ifrån. Annars är det inte SÅ lång omväg när man åker hem även om det är en tråkig omväg.

Men det där med skivspelaren är en fruktansvärt kul grej! Och himla smidigt att kunna lägga in dem i datorn samtidigt som man lyssnar på dem. Och vissa band höjer sig definitivt, digitalt ljud på en Accept-skiva from the beginning - nä det går inte att jämföra.

Dino och jag var ute en sväng med lite spännande upplevelser på vägen - först Snöplogen! Okej att jag kör bredvid vägen men jag tycker det är bra av honom att klara att möta en plogbil som plogar så lågt att bladen går i asfalten och kastar ut snön över den vall som finns! Jag tror det var lika läskigt med den snö som trillade från träden under skrittpromenaden! Det är otroligt skönt att slippa köra i mörker nu, bara det gör livet betydligt lättare!!!!

Förresten fick jag tag i veterinären i dag så på måndag vaccinras Nisse igen och Bella ska ha sin stelkramp så att fölet får med sig antikroppar i mjölken sen när det kommer. jag har fått för mig att det är en grabb till. Spännande att se om jag har rätt? :)

För övrigt har jag visst lyckats få i mig för mycket laktos under fredagen så magen lade av igen - eller om det "bara" beror på jobbet? Men jag tror att det är laktos-beteendet vilket jag tycker är fruktansvärt tröttsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar