söndag 20 mars 2011

Fullt blås i helgen

Oooops, missade visst att sammanfatta lördagen här ;) Men det får väl bli en resumé av lördag och söndag här då...

Det känns som om det varit en bra helg, den började som vanligt tidigare än nödvändigt men har man fått roliga leksaker så är det ju svårt att låta bli dem. Skivspelaren gick varm under innepysslet i helgen så det har blivit en hel del nostalgiska funderingar och leenden.

På förmiddagen hade jag en massage i Norrköping, ett återbesök som hade reagerat mycket bra på den första behandlingen. Roligt. Och som hänt då och då så brukar ju det ena leda till det andra så jag fick en akupressurbehandling i veckan på samma ställe. Det gick ju att klämma in - men nu har jag faktiskt bestämt att veckan efter nästa vecka ska vara obokad. Så som det varit nu på slutet måste jag nog göra så någon gång i veckan? För så här kan jag ju inte hålla på. Men mina praktik-offer på humansidan kanske lugnare ner sig lite med intervaller efter att problemen avtar och jag börjar sälja tid? ;)

Det kändes för övrigt helt vilset att inte ha något inbokat och faktiskt hinn göra lite saker den här helgen!

På eftermiddagen småpysslade jag bara lite innan vi körde Moa och red Nisse - Nisse kändes faktiskt lite matt och rätt nöjd med att ta det lugnt. Skönt när han coolar  ner sig när han tagit ut sig mera.
Och sen passade jag på att klämma lite på mamma också, hon är hopplös på att tycka att jag ska "vila" så hon kommer sig inte för att komma in och lägga sig på britsen. Men det behövdes nog även om hon är mycket bättre nu än när vi började experimentera med henne.

Söndagen inleddes lagom lugnt och jag hann faktiskt till och med äta frukost innan vi drog till ridhuset med Nisse, något jag velat göra i veckor nu! Mamma var riggad med kameran  och det var bra det! Nisse försöker så gott han kan, men mitt axelras var INTE bra för min sits....

Dagens bildbomb....

En himla massa bilder från dagens dressyrpass


Inte alltid så samlat, iiiiiihaaaaaa......


Att han står så här 10 m senare är rätt otippat va?



Det var verkligen inspirerande, vi tränade övergångar, övergångar och övergångar  och det gick verkligen jättebra, galoppfattning från halt lärde han sig på några försök, och på slutet galopperade vi på åttvolt, ner till trav och  fatta ny galopp när vi bytte varv.
Men mitt i passet blev han rädd för något - så pass att han skyggade redan längst bort i ridhuset. och det finns lite prylar där inne att bli rädd för. En skördetröska, en hög vita plastsäckar, fåglar som flaxar omkring lite. Men det var sina benskydd han blev rädd för *asg* De har alltid legat i det där hörnet tillsammans med allt annat och en stol och några pallar så jag undrar hur han tänkte där? Men vi gick fram och kollade läget så gick det bra igen.
Tyvärr pallade inte min hud utan jag fick värsta utslagen av ridbyxorna - hatar det där samtidigt som jag tycker det är rätt skönt att ha giltig anledning till att slippa syntetbrallorna på jobbet. Men i dag är det INTE skönt att sitta, hmmmm.

Sen plockade jag runt lite inne och tvättade och, ja spelade singlar - så det blev många brejk. men till slut gick det ju inte att motstå finvädret utan det blev en timme skrittpromenad med Dino. Jag undrar hur länge det går innan vi för körförbud på grannens mark? Med tanke å att han fick ett utbrott på mig förrförra sommaren och vi skrittar bara. I dag mötte jag ett annat travekipage som joggade på mjuka grusvägar. Det gör ju aldrig jag för att inte förstöra mer än nödvändigt, men jag har ingen aning om var den kom ifrån. Tur att jag inte hade Nisse förresten, för han saktade inte ens ner.

Jag höll på att glömma att massera Moa men jag kom på det i tid som tur var. Hon behöver verkligen sina genomgångar nu - hoppas det släpper snart. men jag hittade lite skumma saker i hennes meridianer i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar