torsdag 31 mars 2011

Shopping och Nisse-genrep

Nu är det anmält... Nervöst minst sagt. Det här med att köra provlopp med Nisse är på många sätt mer laddat än man kanske kan föreställa sig. Jag visste ju redan när jag köpte honom att han kan springa men jag hade ju ingen aning om att det skulle ta över 4 år att hitta det riktiga felet på honom.
Och att vi är här nu har jag till stor del min akupressur-kurs att tacka. På den lärde jag mig så pass mycket att jag kunde läsa mig till vad jag skulle göra med den vetskap jag har om Nisse. Coolt att det gått 1,5 år utan att han fått återfall på sitt nervösa beteende utom i extremt stressade situationer.

Och så tyckte jag visst "vad sjutton ska jag göra en hel-ledig kväll" för jag lyckades trycka in ett litet jobb i morgon också! Tre hästar och två människor under min lediga vecka är inte så ledigt kanske?

Lagom när jag gick till parkeringen började det regna, allra "mysigaste" vädret, 4-5 plusgrader, gråruggigt och regn. Så där så man bara skulle vilja krypa ner under ett täcke, typ. Men det har jag ju ändå inte tålamod med! :p
Men vi plockade ihop grejerna och lastade Nisse och drog iväg. Först ett stopp på travshopen med en diger lista, jag räknade ut i förväg att den skulle landa på drygt 2500 men det blev inte riktigt så mycket. Vi kom hem med 2 nya fleecetäcken, en omgång transportskydd, 2 flaskor av mitt favoritliniment Kwik Tightener, en grimma, nya öronproppar och en fast huva med gummitrattar inmonterade. Nu jäklar ska Nisse dövas rejält.
Vi fick förresten ett riktigt gott skratt - mamma hade ju laserat speedcarten i veckan och när vi kom till banan så rann lasyren av vagnen. Hon hade förvarat lasyren över vintern i ett uthus utan värme så den hade väl frusit, hihi. Men nu har hon nåt att roa sig med när hon är hemma ;-) Vi behöver inte vagnen förrän nästa lördag så det är lugnt.

Men jag vet inte riktigt vad det VAR med Nisse i dag, han var så himla cool? I och för sig var han sig lik när vi hade kört färdigt (eller inte enligt honom). Men jag kan förstå honom. Sist vi körde så få intervaller var nån gång förra året? Han vill springa massor av intervaller i stället - och skiter i om det regnar och lastbilarna på motorvägen låter hej kom och hjälp (utan en massa prylar i och runt öronen). För det gjorde de verkligen i dag med vattnet sprutande och trasiga däck och fladdrande kapell i regnet. Men det var ju snällt mot mina axlar att han var så lugn, jag har ju haft större problem vissa dagar i år. Och i natt kändes det för övrigt riktigt bra! Hoppas det håller i sig!
Det enda bekymret jag hade med Nisse i dag var att han var lite spänd i halsen på ena sidan fortfarande, jag fick ju inte riktigt loss det när jag dressyrade heller? Men det blev lite liniment och massage, sen får vi se hur jag lägger upp det? Massera i morgon eller på lördag?

I morgon på dagen blir det återbesök för Dino och behandling i åtminstone vänster fram på Moa. Sen lite kvällsjobb då och så måste jag plocka ihop selen som jag haft rengöring på i dag und so weiter...

Jag vill ju fortsätta rocka LP-skivor också men det hinner jag väl framöver?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar