lördag 5 mars 2011

Rätt eller fel? Varför finns regelverk?

Ja i bland kan man fundera. Och på hur folk reagerar på en enkel fråga?

I veckan fick jag (efter tips från främmande internet-bekant) syn på en "kul" annons med en bild som var tagen på samma ställe på banan  som jag har bilder från på en häst som är lika gammal som min fuxing och dessutom efter samma hingst. Enligt annonsen var den i full form och hade gått jobb på Mp för 2 veckor sen. Nätsurfare tycker ju att sånt är kul och vimsar in på hästens sida och såg att den inte varit i träning sen 2009???
Hmmm, försäkring om det händer nåt då, tänkte jag. Och jag ÄR fostrad att göra efter boken så jag mailade travsällskapet, som kontaktade annonsören och fick ett svar.
Gjorde jag rätt eller fel? Jag tycker absolut att jag gjort rätt, för tänk om det händer något när man kör en häst som inte är i träning på banan? Vilka försäkringar gäller då? Nä precis, ingen. Och det KAN hända, även med världens stabilaste kuse.
Jag hade gjort exakt samma sak om jag fick nys om att det var grannen eller proffstränare XXX som gjort det förutsatt att jag bevittnat det eller sett något som verkar konstigt i skrift som i detta fall.

Uppenbarligen har det hänt något efter det för jag har fått ett mail från travet om att saken är utagerad och att vi ska respektera det? Hmmm, jag visste inte ens att de fanns innan jag såg annonsen? Undrar vad som hänt?

Så fick jag tillfälle att friska upp mina kunskaper i fakturering då jag fick en fråga från ett annat håll. Såna regler är alltid bra att läsa på i bland :)

I dag skulle jag ha masserat två egentligen, men kundens bil passade på att rasa i går så det blev sen avbokning :) Och hur använder man en plötsligt fri fredag? Jo självklart passade jag på att massera Moa och Nisse!
Jag är lite bekymrad över Moas ena framknä, det känns lite konstigt men hon reagerar inte när man böjer ihop henne. Frågan är om jag inte ska röntga vänster fram ändå? Man ska ju lita på ryggradskänslan...

Nisse hade också en ny grej? Han har skorv på vad som var ett litet bogskav från början och är riktigt öm. Och en ny muskelspänning i en muskel på höger bakben. Värsta reaktionen på länge från honom.

I bland blir man uppgiven.

Men på det stora hela är livet riktigt bra nu, det rör ju på sig igen! Och helg är det!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar