söndag 13 mars 2011

Helgen redan slut?

Av någon anledning var lördagen synnerligen lik fredagen, men skillnaden att kursen började tidigare. Vi hade föreläsningar och praktik hela dagen så jag hade en miljon nya och gamla intryck i skallen när jag kom hem.
Vad är lämpligt att göra då? Massera häst kanske? Planen var att massera både Moa och Nisse men när experimentlustan och den analytiska ådran satte igång så vet jag inte vad som hände, det tog nämligen två timmar att bara massera Moa. En sån behandling är tur att jag inte säljer, eller vad sjutton. Man kanske skulle ta med den i prislistan? Kunden skulle ju verkligen få valuta för pengarna.

Jag testade ordning och gick på lite nya grepp också, modifierade sånt jag lärt mig under dagen och plockade fram gamla minnen. Moa var en aning trött efteråt kan jag säga. För övrigt hårar hon skapligt  nu - högen var nästan lika stor som Terror och då har hon knappt börjat fälla!

Söndagen var rätt lik lördagen, massor av nya lärdomar och intryck. Och sen hem och ge oss ut med Moa och Nisse. Moa hade värsta träningsvärken - hon stapplade fram i 10 minuter, stackars lilla hästen! Men sen släppte det och såg jättebra ut. Mycket bättre rörlighet än innan.
Nu är det bara att se hur det blir på torsdag.

Det blev avbokning på massagen i morgon så det ser plötsligt mycket bättre ut tidsmässigt. Bara en praktikmassage i morgon så nu hinner jag Nisse också! Och så är det dags att kolla Dino igen också nu när han varit ofräsch några veckor igen.

Just det, jag var iväg och provade selar på några lurviga islandshästar också på kvällen. Jag har ju inget annat att göra så jag har lovat att hjälpa till att köra in ett gång vuxna pållar. Det borde ju inte ta några evigheter kan man tycka! Förutsatt att de jobbar mellan coachningarna :)

Ny spännande vecka hägrar, och som det ser ut just nu så har jag faktiskt inget inbokat på fredag :) I helgen kanske jag skulle ge mig på att sätta upp badrumsspegeln jag köpte i höstas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar