fredag 11 mars 2011

Väl-tajmat....

Jag förstår inte, det känns som det inte händer något de här dagarna. Eller jo, det gör ja. Allt går i sånt rasande tempo så man hinner inte med att notera de små detaljerna som faktiskt är viktigare än man tänker på. Det tar inte många timmar av rasande tempo förrän jag inser att jag missar de små detaljerna i livet. Man lägger inte märke till dem när det håller på att bli överhettat i skallen, för självklart finns de där.

Tyvärr är grundosrsaken till det här svår att påverka, möjligen förutom massagen då men där måste jag ju praktisera/jobba för att utvecklas.

I dag var en sån dag då jag knappt hann jobba med det jag "ska" igen eftersom det var annat som pockade på hela tiden. Och även om jag försöker det allra värsta jag kan så går det helt enkelt inte att hålla allt från mig då ingen annan gör det heller då.
På eftermiddagen var jag på en utbildning, vilket var riktigt skönt ändå. Och som friskade upp den ringa kunskap jag har i statistiska beräkningar :) Undrar vad det är för fel på en när man gillar siffror? Haha.
Som tur var slutade kursen i utsatt tid så jag kunde rejsa hem och ge mig iväg till banan.

Otroligt nog flöt allt perfekt och jag hann precis köra intervallerna med Nisse innan det blev mörkt! Han var lika glad som vanligt kan jag säga, men han blev inte värre än vanligt när jag dumpade "allt". Jag tror han lägger tungan fel eller om han bara knorrar ihop sig men fartregleringen är lite knepig men det har just nu mer med mina händer/armar att göra än att hästen är galen. Min ena hand blev nämligen lite tokig efter gårdagen och den andra armen har jag ju tjatat om så att folk måste vara urless nu.
Nisse känns bra inför nästa veckas banjobb åtminstone, jag tror han ska få testa halvstängt då för risken finns att han ändå måste ha någon typ av synbegränsning när det blir dags för provlopp och sen kanske kval/start *drömmer*

Moa körde jag på banan så klart då ljuset tog slut. Hon var mycket bättre men är fortfarande markant svagare i höger bak. Nu har jag tyvärr inte hunnit massera henne sen förra jobbbet men till nästa måste det ske. jag värmde inte heller upp henne innan med händerna eftersom jag ville känna hur hon kändes ordentligt. Sen hade jag sidostroppen på henne men jag vet inte om den gjorde från eller till?

Inte något av pulsbanden funkade i dag på Moa, pälsfällnnigen? Håret lägger sig åtminstone som små "kuddar" under mina fingrar när jag masserar så jag får gno bort håret med jämna mellanrum. Och Nisse han får hårkorvar som sitter fast i kvarvarande päls när han tränar. tack och lov för att syntetgjorden inte skaver på honom på samma sätt som gummi- och lädergjordarna gjorde.

Nu blir det kurs i dagarna tre!!!!! Kuuuuuul!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar