tisdag 29 mars 2011

Mer snurrig än vanligt?

Ja i dag var det visst förvirrat till max - och jag som tyckte jag hade koll i morse! I och för sig var det rena kaoset från morgon till hemgång men det förvirrade började ju tydligen innan jag åkte hemifrån. För när jag skulle åka och massera insåg jag att väskan var hemma - alltså väskan med kvittensen, stretch-scheman och behandlingsblad. Och datorn, som jag trodde jag skulle behöva. och hade behövt om jag haft den med.

Men det gick bra att skicka allt hemifrån i stället - och pinsamt nog glömmer jag hästens namn på vägen hem. Huvudet under armen eller?

Nu hann jag även tvätta en tvätt innan/under tiden som jag var till ridhuset med Nisse. I dag blev det inga bilder men det kändes mycket bättre än sist och mamma tyckte det såg bättre ut också. I dag struntade vi i galoppen nästan helt, han var så himla laddad så jag tyckte vi behövde jobba på annat. jag upplevde honom som lite stelare i högervarvet hela tiden och fick inte igenom böjningen riktigt, men annars gick det på det stora hela bättre i dag än sist.

Tyvärr har han fått lite tryck av gjordarna, han har ju så himla känsligt skinn i sadelgjordsläget - så nu blir det luddigt underlägg under fällningsperioden. Som tur är har redan merparten av pälsen trillat av.
På torsdag ska jag åka och bränna pengar på Travshopen och  så ska Nisse gå några intervaller...

I morgon blir det nog promenad med Dino tror jag... Min vagn kanske behöver nån mer dag att torka?
Men först lite träning och så ska jag kolla axeln igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar