måndag 21 mars 2011

Hästledig - men hästarna fick nog sitt...

Oj vilken träningsvärk i låren i dag - undrar om jag kom ner på hästen alls i går? Det känns inte så, men exemen har som tur är lagt sig :) Tur det...

Men i dag passade jag på att "träna på jobbet" genom att använda balansplattan och höjden på skrivbordet i stället för att sitta och hänga i stolen - mina bekymmer över min ryggkurva kan vara en bidragande orsak. Och fick göra en insats för att lösa det så jag kan åka till banan med Moa och Dino i morgon! Att jobba 2 timmar extra en tisdag är itne vad jag drömmer om när jag räknar med att åka och träna.

Boxräningen gick bra i dag och jag gav inte syrran nån ny blåtira - däremot konstaterade vi HUR hon betett sig för att få den! Teknik är spännande i bland när man ska lista ut vad som gått fel. Jag kunde nog ha tagit ut mig lite till i och för sig, men när jag fick på mig träningskläderna syntes det tydligt hur sned jag blivit. Det gick i och för sig tillbaka under uppvärmningen men det lät rätt "intressant" i axeln.

Efter jobbet var jag och övade lite på att klämma människor igen! Det gick bra och det är kul att se skillnaden när man masserar nån med nån/några veckors mellanrum!
Sen var det bara affären och lite matlagning kvar. Och så kolla lite ekonomi då.

Hästarna fick sitt ändå utan att jag var hemma, Bella och Nisse fick sprutor, Bella sin stelkramp och Nisse sin andra vaccination. Funkar det är det lagom att han och Moa får sina sprutor samtidigt i höst!
Sen har Moa fått nya skor runt om och Nisse och Dino bak. Skönt att fått det gjort!

Jag ligger lite efter med hemsidefixandet hos Amatörföreningen igen, men där hinner jag ta tag i det i morgon på lunchen! Lite surt att jag inte kan gå på årsmötet på lördag (hoppas jag åtminstone) då jag ska ut på äventyr, men så är det. Jag är nog så glad att de flyttat runt provloppen så vi kan vara med - och håller tummarna för att Nisse sköter sig. Han ska få nya gummiöron och en ny fast huva att ha dagen till ära...

Så nu blir det sängen med lite litteratur - jag började morgonen med att plugga pressurpunkter - på människa av nån anledning? Men det är ju häst jag ska köra på så det är väl bättre att hugga den litteraturen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar