tisdag 15 mars 2011

Nära platt fall!

I dag var det inget inplanerat på lunchen och jag låg inte så mycket efter med något som jag var tvungen att göra heller - det blev dyrt igen :D Inte nog med att jag shoppade två par glasögon i går, i dag råkade jag surfa in på en sida som har en hel massa roliga saker och shoppade en skivspelare som funkar på USB-kontakt!
Så nu kan jag snart dumpa stereon där uppe, fixa en ljudbrygga av nåt slag och köra all musik via datorn! Så kul att få in lite av den musik som jag faktiskt inte hittat än. Den stackars stereon har ju åtskilliga år på nacken så det är verkligen en klump så nu är det dags! Får jag över mina videoband på DVD också då är lyckan fullständig!

Efter jobbet rullade jag iväg till kompisen som skulle hjälpa mig att byta kupéfläkten, efter lite funderande gick de faktiskt fortare än beräknat (hur DET nu kom sig så brukar det inte vara när det gäller min bil). och så råkade jag köra på deras soptunna när jag backade ur garaget, pinsamt. Haha. men jag hade span på en bil på andra sidan så jag missade helt soptunnan som jag ju egentligen vet står där.

Och Nisse har verkligen kvicksilver i benen, fy sjutton vad pigg har är. Vi körde lite skritt och trav också i dag. Travoveraller är för övrigt inte bäst i gångarter över skritt kan jag tillägga.det var millimeter från att jag åkte av när Nisse hoppade åt sidan när vi galopperade på ett stället. Men annars var han samlad även om han var sjukt pigg. Jag siktar på ridhuset i helgen och dressyra honom rejält ett pass för att lösgöra honom lite till.

Håll tummarna för att han sköter sig på orsdag och att hovis kommer i morgon till Moa och Dino - jag har jagat honom sen i fredags utan att lyckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar