torsdag 13 januari 2011

Träningsvärk

I morse insåg jag att mina ben inte var sig riktigt lika, de straffar sig att träna boxning med kort partner. Men oj vad nyttigt, jag kan ju damma av montélicensen om det fortsätter så här! Eller inte :) Jag funderar faktiskt allvarligt på att lägga ner den delen då jag ändå får köra provlopp utan att ha aktiv körlicens.
Dels kör jag alldeles för lite för att få rutin, dels har jag ju nervinklämningar i båda armarna som kan jäklas lite då och då och så ska man inte glömma att jag är så förbaskat självkritisk.
Men vi får se hur det blir - det vore ju roligt att prema och kvala "tillökningen" och då måste jag bibehålla licensen i minst 3 år :)

Annars har det gått lite upp och ner i dag - på lunchen satt jag och grejade med Amatörföreningens hemsida och uppdaterade starterna - och glömde så klart att spara under en tid och datoreländet hängde sig. Det blev ett smärre utbrott med eder och hela köret från undertecknad när det bara var att börja mata in rader och krångla med en där eländes tabellen i Hemsideprogrammet då den är lite tråkig att jobba i.

Jag har tänkt en hel del på Nisse de senaste dagarna - och beslutade mig för att det är dags att återigen visa dessa jämförelsebilder som jag aldrig tröttnar på.

Så här såg Nisse ut för 5 år sen


Två år senare

Jag har inte färskare jämförelsebilder - men han är alltså 3och 5 år på bilderna. Nu är han modiga 8 år :)

Och modig har han blivit! I dag mötte vi snöskotern på RIKTIGT med Moa och Nisse. Som tur var åkte den av väggen och passerade 2 m från vägen. Men att han höll huvudet i balans tycker jagär helt fantastiskt. han är faktiskt mörkrädd också, skrutten. Sen andra gången vi höll på att möta den hann vi svänga av - och det var skönt för den raspade mycket värre på isen än i snön. Hästarna är inte förtjusta men att de håller huvudet i schack r ju huvudsaken.
Moa såg ut att röra sig alldeles utmärkt i dag, och det jag gjorde med hennes vänstra framben verkar ha fallit väl ut. Bara lite akupressur och så lite imitation av vad jag får för behandling när jag är stel i lederna.

Sen roade jag mig lite med en av inhyrningarna - hon är ett perfekt exemplar att utföra studier på akupressur vid halsproblem. Hon är SÅ tydlig med vad hon tycker och man både hör och ser skillnad på hur andningen funkar efter en behandling - det är hur häftigt som helst!

By the way fick jag en mycket rolig räkning i dag - anmälningsavgift på massagekursen jag ska gå under våren. Och så börjar vi leta efter att datum för en liten utflykt för hästmassören till Dalarna igen! Det känns som att det inte blir nån lugn vår, får jag sen igång Moa och Nisse också så vet jag inte hur jag ska få ihop det ;-) Kul problem!

Resten av kvällen blev det att fortsätt med hemsidan till föreningen, och lite med min egen. Där min gamla blogg håller på att återuppstå i sakta mak. Alla gamla blogginlägg kopieras dit i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar