onsdag 12 januari 2011

Fullt pådrag

Jag mår fortfarande alldeles förträffligt efter gårdagen! Även om det trillat ner en massa snö igen. De varnade för lätt snöfall under dagen och när jag slängde en blick ut låg det nästan 10 cm på altanräcket.
Ska man inte börja nerräkningen till sommartid nu?

Boxträning igen! Men jag var inte så bra i dag - det kändes som om benen tänkte krampa i nedre delen av låren mest hela tiden. Det blev ändå inte så, resten av kroppen funkade skapligt även om jag egentligen skulle behöva göra mer armhävningar mellan känner jag.

I dag var en sån där knäpp dag med möte direkt efter träning. Men det funkade skapligt ändå - mycket vätska så klarar man sig rätt långt.
Efter jobbet skulle jag ut och köra Dino, då hörde jag att snöplogen var på gång så det var bara att speeda på så jag hann iväg innan ha började ploga utanför stalldörren. jag är inte helt övertygad om att Dino hade gillat det. Men jag hann undan med kanske nån minut så det blev bra.
Dino kändes kanske lite märklig eller om det bara är för att han springer och spanar? Jag upplever att han är svag i höger bak igen. När jag testade honom när jag kom hem tyckte jag att han hade sämre rörlighet i rygg/bäcken än han haft på länge? Undrar om jag är totalt inbillningssjuk eller ej när det gäller den där hästen?

Sen masserade jag Moa också - hon känns fin i vänstersidan muskulärt - höger är lite stummare. Jag ska försöka ta henne senast nästa vecka igen och se om det blir nån förändring? Massera dagen efter snabbjobb är ju inte ultimat men det gick ju inte så fort i går och hon hade knappt nån träningsvärk.

Full dag för mig - sen var det alltså bara dusch och mat kvar :)

Morgonen blir snarlik förutom att det inte är nån träning på lunchen. Så då tänker jag mig att göra lite hemsidejobb åt amatörföreningen i stället. Det ska bli kul att se hur Nisse känns i morgon. Han var pigg och glad och till och med lite kelig i dag vilket inte är speciellt likt honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar