lördag 8 januari 2011

En Presentation

Ja, ny bloggplats kan ju kräva en presentation av oss? Vi har tidigare hängt på zoomin.se som kommer att läggas ner inom kort.

Jag är alltså en heltidsarbetande tjej/kvinna, whatever som har ett grundmurat intresse för hästar och trav sedan barnsben. En framgångsrik ponnytravkarriär har följts av en mindre framgångsrik men mer lärorik karriär inom travet. Jag är även sen någa år utbildad hästmassör och jobbar även med akupressur.  Bor gör jag/vi på en gård utanför Linköping
Övrigt: Kör MC, gillar Hårdrock i alla dess former och är grav morotsmissbrukare.

Hjälp har jag så klart, av min mamma som är pensionär och även delägare på alla hästarna. Annars skulle livet inte gå ihop. Hon är även en hejare på att sko hästar trots att hon har ett handikapp i ena handen!

Hästarna:
Moa - en snäll med egensinnig och obstinat donna som gjort några starter och faktiskt inte har några större fel förutom en känslig hals. Vi har haft henne sen hon var ett år. Vi hoppas att hon ska få vara fräsch för de som kört henne har gillat henne.

Dino - en häst född med otur och sen har det fortsatt. En söt grabb helt enkelt. Jättefin travare, som det brukar låta om ostartade äldre stjärnor men i det här fallet är det sant. han har råkat ut för "allt" elände en häst kan råka ut för och har fortfarande osäker prognos. Egenuppfödd.

Nisse - en problemhäst som jag gett upp med så många gånger att jag inte minns. Samtidigt är han underbart charmig och snäll så det är hopplöst svårt att ge upp med honom. Jag skaffade honom efter att ha mist min favorithäst i en bilolycka 2005. Talang finnes - men tidig exploatering innan han kom till mig gjorde att både kropp och knopp var nära bristningsgränsen.

Bella - en häst vi har på "lån", från början var det meningen att hon skulle tävla tills hon blev för gammal och sedan betäckas men en gammal knäskada satte stopp för fortsatta härjningar på tävlingsovalen för henne. 9 starter i min regi resulterade dock i 80 000 kr i insprungna pengar och två segrar! Väntar tillökning till våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar