måndag 24 januari 2011

Rörig måndag

Inte fler såna här dagar, tack.
Det började redan på morgonen, nästan åtminstone. För jag kände mig mycket bättre i axeln när jag vaknade! Alltid något, men jag är rätt "halv-lam" om jag ska vara ärlig.

Men dagen var det ja, inte nog med att det var fullt kaos på jobbet (var ÄR min blivande kollega?) utöver det kom min träningskompis och berättade att hon höll på att bli sjuk. Jag kunde ha hittat ersättare men jag kände mig så seg att jag hoppade ändå. Då han jag ju undan lite mer också.Till exempel att beställa ett bakljus till mammas bil, för hon har varit lite vild i baklängesåkningen.

När klockan blev fyra var himlen alldeles fantastiskt fin - kanske lite illa återgiven genom bilrutan med mobilen men vad sjutton :p

Ner till affären och sen var det mörkt så klart. Och inte nog med det. jag lyckades backa på en annan bil på parkeringen när jag skulle åka hem. Jag hade absolut inte hög fart men det var nog så pinsamt ändå. Tjejen var jättegullig, det verkade som om endast nummerskyltshållaren var trasig men hon och hennes kille skulle kolla noggrannare i bättre belysning sen. På min bil var det så klart dragkroken som tog i, pansarvagns-Volvosar de klarar både det ena och det andra.
Men retligt var det och jag är glad att det inte var en ar tjej. Jag ska kontakta henne i morgon igen tänker jag.

Väl hemma visade det sig att Nisse tappat en baksko och även fläkt bort rätt mycket av yttre delen av hoven. :( Mamma hade ett elände att få fäste på den så jag hann serva Dino med både akupessur och en del massage och sen gå över till Moa och Massera hennes värsta ställen och sedan roa mig med att proppa i bomull i öronen på henne. Det gick faktiskt riktigt bra för att vara hon! Men hon bad mamma väldigt snällt att ta bort mig från henne. Sårvård, massage på ömma ställen OCH bomull i öronen samma dag.
Ynklig brun mule blev det ;-)
Så passade jag på att linimentera min hand och så fräsch som den blev av det kommer jag inte ihåg när den var sist!

Sen skrittade vi en sväng med Nisse och Moa, de hade problem med kramsnö som blev styltor men jag har varit med om värre.

I morgon är det dags för banan igen! Spännande! Men egentligen skulle jag vilja "bygga om" spärrgrimman för den är så himla dumt gjord så att så där "stornäsade" hästar som Nisse får spännet precis vid läppen. Och då skaver den när han håller på.

Mera liniment på mig - och sen blir det kanske en tidig kväll om jag har tur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar