torsdag 20 januari 2011

Alternativ träning?

Fortsatt skumma problem med axeln för tränaren under onsdagen - plus att det höll  på att inte bli nån träning för mig på grund av att telenätet låg nere :o Så 5 minuter före lunchträningen skulle börja stod jag utan träningspartner, som tur var löste det sig när jag väl kom ner till träningshallen.
Det är jättekonstigt att det går att boxas utan problem och att man inte får sova på nätterna på grund av att det gör så ont i axeln?

I dag fick jag svar på förfrågan om var min kupéfläkt till bilen är - de och deras underleverantör har problem så den kommer inte förrän i mars! Men tack för DEN! Är det inte lämpligt att meddela sina förbetalande kunder detta och erbjuda alternativ? Nu fick jag valmöjligheten när jag kom i kontakt med dem och handläggningen gick i racer-fart men jag hade uppskattat om initiativet kommit från dem.

Det blev lite lugnt direkt efter jobbet då jag hade bokat ridhuset mellan 20 och 21, spännande att se vad Nisse skulle göra med bett i munnen nu - jag har enbart använt bett vid snabbjobb under en längre tid.
Han verkade tycka att det var alldeles för länge sen vi "lekte dressyr" och var riktigt laddad samtidigt som han blir så kort i bland så man måste rida framåt. Moment 22 - men vad mjuk han har blivit. Otrolig skillnad mot innan tandoperationen! Skänkelvikningarna, speciellt i trav gick otroligt bra åt båda håll!
Sen roade vi oss halva passet med att bara flänga omkring i galopp i lite högre tempo än vad som kan kallas kontrollerat i dressyrsammanhang, men det har ju ingen större betydelse. Målet var att få honom att länga sidorna och det blir för svårt för honom med för mycket samling just nu. Det är tyvärr 4 månader sen sist vi dressyrade. Positivt - formen var bättre och stadigare Negativt - han var lite stelare i högersidan än sist jag gymnastiserade honom så.

På mig då? Positivt - sitsen funkar trots uppehållet Negativt - det tog ett tag innan jag fick loss kroppen och det kändes mer i axeln.


Moas ömhet på grund av såret avtar men än så länge är hon för halt för att promenera - hoppas hon är fit for fight till nästa vecka. 

Torsdagen bjuder på en joggingtur med Dino om underlaget håller = om det inte är fruset grus där jag hoppas på att köra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar