torsdag 27 januari 2011

Mycket bättre :)

Åh - min axel är otroligt mycket bättre! MEN... jag lyckades massera mig själv så att jag fick träningsvärk i dag! Duktigt va?

Allt börjar ta form inför helgen och jag passade på att "träna", Jo jag lovar jag skulle förmodligen kunna massera en häst med förbundna ögon och kunna dra en hel del slutsatser men jag ska inte prova. Men Nissebehövde en genomgång och det var lite  ruggigt så jag passade på att byta ut skrittpasset. Han fick sig en riktigt tuff genomgång nu när han ska vila i några dagar. han har gjort något för han ömmar fortfarande lite i revbenen på vänster sida? Annars var massagen super och vi höll på och tramsade med att reta mule och greja. Kryss-spärren skaver för mycket på honom eftersom han måste greja hela tiden oavsett, jag provar med vanliga spärren nästa gång tror jag. Eller ja, nästa gång behöver jag ju inte ha bitlappen heller för då är det rakan :)

När inhyrningsfolket dök upp blev det plötsligt "arga leken", Nisse är bäst på den! Han ser så vrång ut att man inte skulle gå fram till honom om man int kände honom, och om den han surar på retirerar 1,5 m - då spetsar han öronen och är skitglad. han gör exakt lika med de andra hästarna i hagen. Lyder de inte flyttar han på dem, men jagar gör han bara i början. Så fort de fattar att han är boss blir han snäll.

Jag har separationsångest från kusarna innan jag åker den här gången, och då ska jag hålla på med hästar hela helgen. Knasigt.

Viss uppdatering kommer eventuellt att ske här om jag får nån tid över! Och andriodskrället med den spräckta skärmen vill samarbeta :) Men den är snäll för det mesta. Det är bara skit bakom skärmen där!

Nu ska jag skriva en lista så jag inte glömmer nåt - och lägga fram det som ska fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar