måndag 10 januari 2011

Måndag - Gillar inte?

Plusgrader och isgata - "very interesting" men jag ska inte gnälla om det för iag gillar ju inte kyla.

Jag gillar inte heller migrän, lika sjutton fick jag rejäl känning strax efter att jag kom till jobbet. Den avhjälptes med riktig tablett och kaffe. Tur det eftersom det var lunchträning av tränaren i dag - årets första!
Jag gillar inte heller att cykla på vintern, ska jag vara ännu mer ärlig gillar jag inte att cykla alls. Men för att spara några minuter balansera man gärna iväg på två hjul ändå.

Min arm har varit en smärre katastrof ända sen i november nån gång så jag var lite skeptisk till att det skulle funka med boxning, men jag var lite försiktig under uppvärmningen och sen ökade jag på successivt - och det gick riktigt bra. Även om jag blev trött som bara den så höll armen alldeles utmärkt. Skumt med tanke på att jag har ont i handled, armbåge och axel.

Efter jobbet drog jag ett snabbt slingrigt varv - först till förorten dit de envisas med att skicka mina paket (posten har utlämningsställe i den affär jag handlar normalt) sen till Återvinningen och dumpade säckarna med skräp och sen till ovan nämnda affär. I dag var en sån dag när jag var så där nöjd med att bo där jag bor ändå. Med dessa tre avkrokar tog det ändå mindre än en timme hem!

Jag har funderat rätt mycket på vad jag ska ha för utrustning på Nisse i morgon - framförallt när det gäller hörsel och synfält. Själv har jag ju kört honom utan något sånt. Men det lutar åt att han får ta proppar i öronen just nu. Jag har lagt ner skygglapparna också men jag tror jag vill prova utan först. Är de med är det ju bara att åka och slänga på dem tänker jag.

Dino fick en skrittpromenad på isen i mörkret - i vanlig ordning möter vi så märkliga saker. I dag var det en spark! Nog för att han är cool men de tyckte han var märklig När vi i torsdags kväll mötte en snöskoter med pulka/or kopplade bakom vände jag faktiskt för att slippa möte. Jag vill INTE testa var hans toleransnivå går i mörker.

Jag har fixat mitt lösen till Travsport så jag kan anmäla igen! Och såg att jag inte skickat in Moas vaccinationsintyg. Tur att jag inte tänkt anmäla i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar