söndag 16 januari 2011

Hela gänget...

Den här dagen går absolut inte att sammanfatta i några korta meningar. Den har gått fort och det har varit väldigt mycket häst. Och däremellan lite pyssel både inne och i datorn.

Jag började med att köra Dino - eller jag gick ner och tänkte köra Dino. Han låg och såg så glad ut men han tänkte inte resa sig. När jag tjatade på honom vände han bara bort huvudet men såg lika glad ut ändå.
Men han reste sig till slut och det gick riktigt bra i snöblask och regn. Det som gick minst bra var att jag inte hade regnkläder, så det var bara ett klädesplagg av allt jag hade på mig som var torrt. Jag körde dryga milen och joggade totalt 27 minuter. Det ökar på nu.

Efter lunch lyckades vi "krocka" i stallet med Erica och Molly som hade lika bråttom som oss. Men vi börjar bli samkörda nu. Nisse imponerade stort genom att bara hoppa till lite när det kom snöras mitt framför nosen på honom med öppen dörr! Undra om han knaprar lugnande när vi inte ser? ;-)

På rakan var han superglad och precis spikrak. Jag satte på honom kryss-spärrgrimman i dag och då blir han lugnare i munnen direkt. Tyvärr gick stänkskyddet sönder redan under uppvärmningen så jag blev bombarderad med snöklumpar men vad gör det? Han var så himla kul att köra i dag - man ser bara hans nacke och dubbelmanen och i bland topparna på hans spetsade öron!
Han stretchade sitt högra bakben bättre än på länge - jag fick nog loss en del i går.

Moa däremot var riktigt framhalt - så hon fick bara jogga ett varv runt stallbacken så jag fick känna lite. Jag böjde vänster fram innan eftersom jag lurade på det knäet i onsdags - men ingen reaktion. däremot är hon öm i kotan höger fram. Men det ser ut som en vrickning så det går nog över på ett par dagar.

Fördelen med detta vara att jag tillbringade lite tid med att läsa på i akupunkturboken och lära mig lite mera. Det finns kurer för det mesta - så i morgon ska kotan få sig en genomkörare.
Inspirationen flödar igen! Äntligen! Kan det vara så enkelt som att vi passerade Vintersolståndet och jag kommer igång igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar