tisdag 25 januari 2011

Äsch - som vanligt....

Jahapp, rörigt i dag igen. jag fick göra en snabb omplanering av massagetouren som ger lite mera bilkörning men det får lösa sig. Jag borde nog ta ledigt måndag förmiddag om jag ska funka nästa vecka? Men det hinner jag ju ännu.

Lite surt, jag glömde matlådan hemma men det var fin-mat på personalrestaurangen moussaka och en massa grekiska sallader/inläggningar, smaskens!

Så var det ju meningen att det skulle bli Nisse-jobb i högre tempo. Jag hade fullständigt noll koll kan jag säga. Tussarna och ett av Moas Boots låg hemma. Svettskrapan likaså.

Men det var självsanerande för i högre tempo var Moa riktigt öm i foten i dag, så vi körde 3640 m i 2-min-tempo vilket var vad hon fixade utan att halta. Bakvarven funkade jättefint. Hon var inte direkt halt heller men tappade traven i kurvorna helt och självklart beror det på såret. Men det blev ju ett jättebra hjärnträningsjobb för Nisse.

Tråkigt nog såg jag en travhäst tränas på pessoabett i dag :( Det såg INTE bättre ut när man kopplar ett par tömmar på nedre ringarna. Jag gillar INTE den typen av bett vid ridning, och vad jag tycker om idén att köra travhäst på dem? Troligen blir det en kortvarig lycka om man håller hästen med det bettet. Kroppen tar mycket stryk av att springa i den hållningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar