söndag 16 januari 2011

Massage och en massa digital flytt

Ytterligare en dag som det testades en hel del med hemsidekopplingar och bloggen - vilket resulterade i att mitt forum hamnade en bit ner på denna sida också. Alla är välkoma att skriva en fråga eller fundering i det och självklart komma med synpunkter om ni vill.
Efter hand kommer även min gamla blogg i sin helhet att ligga där men det finns ett jobb att göra innan samtliga inlägg finns online igen.
Under förmiddagen började jag greja med årsbokslutet för 2010 - det brukar av nån anledning ändå aldrig bli färdigt förrän det är dags att deklarera.

Ett avbrott blev det för att ge mig ner i stallet så klart. mamma höll på att fixa bakfötterna på Nisse så jag valde att massera så långt jag kom på Dino. Det är fantastiskt att se vad som händer med kroppen på honom nu - det har funnits muskelspänningar på honom i flera år som nu bara släpper - en sträng i ryggen och framför allt hur bröstmusklerna släpper sitt järngrepp om frambenen så att han börjar bredda ut sig. Häftigt! Nu blev det bara 75% av hästen som blev klar innan de skulle ut men dagarna är ju långa.

Resten av dagen ägnades åt mera pyssel med gamla bloggen och sånt.

Och kvällen i stallet - Dino masserades färdigt och Nisse fick sig en genomgång han också. Det är MINST lika effektivt som en motionstur för att hålla kroppen i trim. Vet man vad hästen har för problem får man mycket information genom hur hästen beter sig vid massage och skoning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar