fredag 7 januari 2011

Fredag - Oväntat...

Jahapp!

I dag tog sig alltså vårt cyberliv en ny vändning... Men man kanske ska börja från början?
Det gick inte att komma in på min hemsida i morse. Men så är det ju i bland.
Förmiddagen ägnades åt lite snöskottning och garderobsrensning! Det gick på nolltid att fylla en hel svart sopsäck med kläder jag troligen inte kommer att använda. Av nån anledning är de flesta som åker relativt diskreta, fula eller för små runt överarmarna.

Vid lunchtid kom hovslagaren och skodde om Moa och verkade Bella. han fick också titta ordentligt på Dino då jag misstänkte hovböld eller hovbensfraktur trots allt nu när han varit gallig och småömmat till och från. Men som tur var trodde han att Dino är sulöm. Jag hoppas vekligen att han har rätt.
På med hårda sulor så får vi se sen. Eventuellt PG-skor nästa gång.

Sen lastade vi in Nisse och Moa och drog till rakbanan, gårdagens träning blev ju inställd på grund av  att det snöade på tvären halv dagen. Nisse var pigg men reglerbar, tyärr oftast med tungan över bettet trots sin bettkorrigering. Och så bet han sig igen, vad ska man hitta på? Tungband nästa. Men noi intervaller utan problem - han är stark som en oxe knäpphästen.

Moa hade kvicknat till betydligt sen förra gången, men fortfarande lika snäll. Mörkt blev det så jag såg knappt pulsmätaren så jag vet inte hur fort vi körde.Jag blev riktigt irriterad när jag skulle tillbaka till stallet och stod och väntade på att fyra bilar skulle passera. den sista av den passade nämligen på att tuta på oss. JÄVLA PUCKO - och tur att det var Moa. Sen klantade jag mig med dataöverföringen så det enda jag vet är att hon hade 51 i puls efter 16 minuter. Efter 7 intervaller. Hon har botten, madame.

Sen var det det här med hemsidan då, jag mötte av chockbeskedet att sidan ska läggas ner i slutet av mars, så det blev att fixa en ny hemsidan och en ny BLOGG lite snabbt alltså.

Here We Go Again!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar