tisdag 6 september 2011

Start på gång!!!

Usch vad mycket det varit att göra hela tiden, så pass att jag inte ens hunnit skriva en enda gång...

Nisse kom med på Örebro på torsdag i ett flerklasslopp som är stängt vid 88 000. Rena rama pension-loppet. Med tanke på att första tillägget är vid 11 000 så är det lite fascinerande att det är fyra hästar på första volten som är 7 år eller äldre. Ett tioårigt sto bland annat!
Tyvärr hamnade loppet först men jag hoppas verkligen att jag inte missar för mycket 

Fredagen var det som vanligt mycket på jobbet och det är bara början. Den här hösten blir inte kul.
Efter jobbet var vi ute en sväng med Moa och Nisse, Moa verkade piggare och klev på mycket bättre. Nisse känns precis som vanligt. Det är så kul att han är så positiv.

Lördagen städade jag lite och körde bokföring på morgonen, sen gav jag mig ut och testade Dinos nya skor :) Vi buskörde lite grann - några 100 m här och där och det kändes varierande, i bland riktigt riktigt bra och i bland lite sämre. Men han tycker det är kul att rejsa lite och det är inte bara när det går fort det blir sämre. Men det varierar som sagt.
På eftermiddagen åkte jag iväg till ett nytt stall och masserade 3 hästar.

Söndagen började vi med att åka till banan med Nisse och Moa - Nisse känns helt OK men han har varit spänstigare. Däremot kändes det att åkerträningen tagit på rätt sätt, kan det vara den som gjort honom lite ovigare? Moa kändes väldigt stark och fin och fick sällskap i några intervaller. Det är bara att åka ut och kvala den 19:e tror jag. jag har ju fått hem en lapp om att jag behöver komplettera för att köra lopp nästa år så jag får väl prova att anmäla med mig så får vi se vad som händer? Får jag inte köra så är det ju inte mer med det?
Pannan jäklades och en kontakt hade gått sönder, så nu blir det att värma vattnet med el ett tag. Funkar även om det inte är kul att passa och komma ihåg.

På eftermiddagen drog jag iväg och masserade en häst och sedan efter det kom det en kund hem till mig.Heldag igen...

Måndagen var jag på kurs på jobbet, mycket tänkt för skallen och lite stressigt för att hinna träna på lunchen. Men jag slog hastighetsrekord - från datorn på kursen till omklädd när uppvärmningen började i träningslokalen på 4 min! Det är kanske 500-700 m mellan husen men jag tycker det var ruskigt snabbt :)
På kvällen hade jag en kund och sedan gav jag mig på och masserade Nisse. Jag hittade inga större sensationer även om jag ttyckte att han var lite stummare än normalt bakom frambenen. Det är guld att kunna fixa sånt här själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar