fredag 23 september 2011

Nisse är halt...

Åh vad fort veckan går...

Tisdagen ägnades åt gräsklippning, gräsklippning och så lite mera gräsklippning... Det finns ju roligare saker att göra men med hel klippare, skapligt väder och gräs som såg ut som en luddig ryamatta fanns inte så mycket alternativ. Jag klippte kanske 60% så nu har jag bara slutklämmen kvar.
Sen gav jag mig upp en kortis på ridbanan med Dino. Han var riktigt positiv mot när jag ridit ridbana tidigare, då har han varit trög men nu gick han själv. De andra gångerna var så klart före hans knäoperation. Nu blev det bara skritt med fokus på att sätta vänster bak på rätt ställe och försöka böja en aning i kroppen. Det är ju lite som att baxa runt en planka i en volt ;)
Sen fick Moa lite ryggmassage, modell så mycket hon tålde och så kände jag igenom Nisse som rör sig mycket märkligt. Knä eller has, eller möjligen ännu högre upp? Ja, ja en helkväll med trädgård och häst blev det. Men strax innan jag skulle gå och lägga mig blev jag precis stel i kroppen, värsta träningsvärken. Förmodligen mest av brottningsmatchen med Moa på måndagen.

Onsdagen gjorde jag nåt knas på träningen och tog emot en kick i fel vinkel med vänster, det kändes lite grann men inte massor. Jag ringde till veterinären också och fick tid till nästa fredag, jag hade kunnat få på måndagen hos den andra veterinären (som dessutom tog tidsbeställningen)  men jag vill inte ha henne då det är hon som missade Dinos skleros i framknäet och som dömde ut en av inhyrningarna för halsen för 4 år sen (hon är helt problemfri och tävlar hopp+dressyr nu som 18-åring) När jag kom hem fick jag den positiva informationen att pelletsbrännaren var igång igen, hur mycket det kostar tror jag att jag inte vill veta just nu ;) Men vi har ju inte renoverat någon annanstans så det löser sig.
Jag gav mig på selarna som låg som ett stort berg i hallen. Det blir massor att göra iordning när man står långt ifrån vattnet på tävlingsplatsen kan jag konstatera. Skönt att få isär och få rent. Jag tvättade inga hästprylar då tvättmaskinen var ockuperad av handdukar till massagen.
Sen gick jag ner och masserade och stretchade Nisse igen, han tycker det är så skönt att det är löjligt åt det. Men stel som fan är han ju i benet. Han går aningen bättre trots allt. Och är inte på det minsta dåligt humör.

Torsdag vaknade jag upp och insåg att det var trasigt i vänsterarmen! En grop på insidan av underarmen där det inte ska vara någon grop ochriktigt öm i biceps + att jag inte kunde belasta med tryck. På med Back-on-Track-skydd och börja stretcha och använda musklerna till det som funkar.
Det funkade faktiskt bättre än förväntat att massera trots det, för det var mycket massage inbokat på torsdagen, typ hela kvällen. Plus att Nisse fick sin dagliga då. Moa känns riktigt spänstig i ryggen!
Tyvärr fick Dino vila men jag får ta igen det i helgen. Förvisso är jag ensam men han är ju enkel att åka till banan med så det ska nog inte vara några bekymmer, Moa ska så klart med också.

En lite lugn helg med bara en häst inbokad och så lite gräs, lite häst, lite stall, lite inne-rensning osv... kanske tur att Nisse är sjukskriven, annars hade han behövt gå jobb också. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar