fredag 2 september 2011

Höst på gång???

Värmen verkar ha försvunnit och vädret är helt jäkla crazy - sol och lite halvsvalt i luften och sen kommer värsta störtskurarna...
Träningen gick riktigt bra i dag med, men det syntes på uppvärmningen att det var fler än jag som hade träningsvärk i de bakre regionerna! Vi sprang som en hög elefanter, allihop!
Det var tydligen ett lätt pass men jag körde på som bara den och då blir ju inget pass lätt. Mina träningskompisar lämnade walk over båda två men det löste sig ändå med jämna par :)

Efter jobbet skulle jag köra Moa och rida Nisse var tanken - när jag åkte hem från jobbet åkte jag igenom en rejäl skur men den verkade inte ha kommit hemma. in med hästarna och sen in och käka. Och då var det som om nån öste hinkvis med vatten över Solbacka! Helt galet vad det regnade!

Jag avvaktade lite och under tiden kom mamma hem så vi passade på att köra tillsammans i stället. Moa var lite kantig efter tisdagens behandling men det löste upp sig  efter ju längre vi körde. Nisse hade inga som helst problem så klart men han behövde ju inte underkasta sig sprutor, mer än vaccinationen.
Jag pratade med Tobias också och vi kom fram till att om Nisse inte kommer med på Örebro på torsdag ska han gå jobb på lördag eftersom det är ett tag sen, annars får det vara. Galet att tömma honom 5 dagar innan start så här i början.

Jag blir lite sliten av att det blir så mörkt på kvällarna nu, men det  känns alldeles fantastiskt nu när det går att planera att göra något någon vardagskväll/helgkväll om jag inte jobbar.

Torsdagen sen då - stressigt på jobbet igen - och tänderna småbråkar i perioder. Det senare är skitjobbigt. Ögat känns också av lite utomhus nu, speciellt om jag använder linser och inte skärmar av ljuset allt. Huvudvärk nästan varje kväll. Och så vet jag inte vad som händer, det bara rasar in bokningar och sådana som säger att de tänker boka :) Jag får bli noga med att min kalender inte ser ut som den gjorde i våras.

Paddockbygget fortgår, som tur är just nu utan någon annan insats än ekonomisk från mig. Men den delan kanske är en förutsättning för att det ska bli något med resten också?

Jag körde Dino en sväng på kvällen, nu på grusväg. Det känns varierande, men det där eländes instabila bakbenet och hans stora bakfötter spelar in. Han gick till och med på sig i går. Men jag förstår att mamma bara orkar 2 fötter om dagen även om jag nog helst hade sett att hon börjat med bak.

Sen var jag till affären och shoppade lite käk - testade vanlig yoghurt då den med låglaktos var slut. Går det så går det...

Och så anmälde jag Nisse till Örebro på torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar