torsdag 29 september 2011

Nu planerar vi för fullt!

Oj vad det rejsar på...

Inte för att jag var så mycket piggare på måndagen. Det blev riktigt pinsamt då faktiskt. Jag hade lyckats dubbelboka mig och så klart glömt att skriva upp den första bokningen så det stod en stackars kund hemma hos mig och trampade medan jag var på ett helt annat ställe i världen. Inte så många mil därifrån men nog så pinsamt. Jag var och lagade vidare på långtidsprojekt Grålle bil i stället för att massera den stackars kunden som verkligen behövde det. Usch, problemet är att jag får så hemskt dåligt samvete över sådana saker så jag mår ännu sämre än vad jag gjorde innan.

Träningen med syrran gick helt OK - MEN de har gjort om golvet i den lokal vi är på måndagar. Och vi skulle stå på händer och fötter och saxa benen men golvet var så förbannat halt att jag gjorde en planing i stället - sen blev det inga hopp utan fotglid fram och tillbaka. När vi sedan skulle töja ljumskar åkte jag runt på tvären på mina skor så jag satte armarna i golvet direkt. Hade jag halkat i spagat hade jag nog aldrig kommit upp igen. Men jag är stolt, jag börjar kunna kicka HÖGT nu. i Axelhöjd!

Efter jobbet var jag på behandling och då var jag förvånande nog lite skev och stel i bäckenet ändå. Men inte mycket mot förr då. Den man jag går hos kör ju även akupunktur och han kände verkligen hur slutkörd jag var så nu blev det nålar igen för att stärka mig lite.

Sen var det billagningen då. Det var två hjullager som skulle bytas så det tog hela kvällen och jag var inte hemma förrän elva på kvällen. Skönt när jag insåg att jag hade lunchdejt med en fd kollega på jobbet och slapp tänka på mat-tillverkning! Ja det är ett eget kapitel det, när tanden jävlades så tappade jag lite i vikt och så äter jag uppenbarligen för bra (har ju inte vågat börja med godis igen utifall att det börjar göra ont igen) för det räcker inte för att ta igen.

Men tisdagens lunch gjorde jag åtminstone ett tappert försök med en kebab-pizza. Och paltkoma hela eftermiddagen när jag hade ett jobb att göra som innebar att sitta på en stol och iaktta.
På förmiddagen var jag på massage för armen igen - och den var nästan helt bra! Jag fick riktig "brutal-massage" på slutet som kändes ungefär som det gjorde gången innan vid normal massage och jag lärde mig nåt nytt. :)
Efter jobbet så blev det massage av den kund som jag glömt på måndagen, som tur var var det "no hard feelings" och fascinerande nog så vägrade kunden till och med att ta emot den rabatt jag erbjöd.  Ytterligare en sak som jag tyckte var lite pinsamt, det var ju ändå jag som hade huvudet under armen.
Egentligen skulle ju Moa och Dino ha gjort något också men mamma var helt genomförkyld så vi prioriterade om så jag masserade Moa i stället. Det kanske inte var jättesmart att pressura henne också nu när jag är lite energifattig men det funkade. Hon mår ju rätt så bra i luftvägarna så jag riskerade inte massor genom att göra det. Nackdelen med att köra akupressuren är ju att energiflödet mellan individerna öppnas. Mår man lite sämre så ska man INTE försöka köra akupressur på någon som mår riktigt dåligt. Liksom jag har svårt att skruva upp mina låga punkter. Snacka om Aku-flum men de som provat vet vad jag pratar om!

Onsdagen var jag faktiskt lite piggare även om det vacklade lite på eftermiddagen. Men så min ARM såg ut... Jag är uppenbarligen alldeles för mesig när jag masserar (eller jo jag har masserat blåmärken på folk också) för  så här såg jag ut efteråt....  Det var stelt att boxas de första slagen.


Sen var det dags för domen för Grålle då. Självklart gick inte däcken igenom men som tur var hittade besiktningsmannen fler saker, handbromsen tog bara på ena sidan och så var ett fjäderbenslager slut/löst. DÄR är nog lösnnigen på gnisslet i framvagnen?

Efter det så red jag Dino en sväng i blåsten tillsammans med Moa - Nisse är avis men säger ändå att han inte vill för att han har ont i benet...

Och sen började jag tänka på Dala-tour och en kurs i rörelsekontroll/massage/stretching som jag fått förfrågan om att hålla.

Dalarna blir vecka 43 eller 45, kunderna har en möjlighet att bestämma, om jag nu får ihop några! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar