söndag 11 september 2011

Dags att varva ner lite - genrep för Moa

Underbart med lördag, inte riktigt lika underbart att vakna före klockan fem när man har möjlighet att sova ut, men det är som det är.

Desto bättre var att jag hann en hel massa saker innan vi släppte ut dem som skulle vara hemma och lastade Moa och Dino och åkte till banan.
Mos fick gå banjobb i långvagn eftersom jag inte vill köra Dino runt runt på banan och inte orkar knöla med två vagnar en vanlig lördag. Det spelar ingen större roll för henne eftersom jag bara skulle köra runt 25 enligt planen. Vilket hon gjorde utan problem och inte var det minsta tagen av :) Hon går bättre i kurvorna även om jag känner att jag måste fortsätta att jobba med ryggen på henne. Får jag balans på det där kan det bli riktigt roligt i vinter för nu glider hon bara omkring och har roligt. Jag tror det är första gången jag kört henne så fort ensam utan spö och haft en häst att köra hela vägen.

Dino känns fortfarande lite knölig, speciellt på ett ställe vilket jag absolut inte begriper. Han känns verkligen av på mitten en liten bit på slingan för att sedan vara helt acceptabel i ett varv tills vi kommer dit igen? Och det är inte ens det svåraste stället så jag väljer att tro att han har något att titta på där som gör att det blir så tokigt? Annars körde jag en intervall med honom på slutet och den kändes riktigt skaplig med tanke på den instabila vänstra bakbenat.

Efter att vi kört klart började det mola i min mun igen, suck. Och när vi kom hem så upptäckte jag att Moas skydd blivit kvar på banna. Mamma fick åka och hämta dem eftersom hon packade.

Resten av dagen ägnades åt pyssel och en sväng till affären. Den turen hade för övrigt kunnat gå riktigt illa för jag mötte en bil på en bro - på min sida av vägen :s Läskigt, man känner sig rätt liten då. Även om jag hann stanna och bilen väjde undan med en hårsmån.

Nu anmäler jag till kval den 19:e. Frågan är om jag får köra eller ej? Enligt ett samtal i våras var jag tvungen att gå kurs, men för ett tag sen fick jag hem ett brev om att jag var tvungen att köra ett kval eller lopp för att behålla licensen till nästa år. Jag anmäler med mig så får vi se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar